Gå til innhold

Videospiller skal kobles til PJ

Anbefalte innlegg

Hei...

Nytt problem, ønsker å bruke min Phillips videospiller som kilde for antennesignaler på min prosjektor. Har funnet ut at den skrur seg av hvert 5 min.

Noen som har noen løsning på dette, som har erfaring på området, eller kan anbefale en annen billig løsning på problemet!?!

har nok tenkt å skaffe meg en dvd-opptaker etterhvert...men budsjettet holder ikke til det akkurat nå.

thank you guys :cool::tease:

btw: prosjektor blir en BENQ MP610, håper den funker ok ass$$SS.... :whistle:

Endret av boss3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker i gamle dager.. For å snakke inn i en kassettspiller med mikrofon og få det ut på høyttalerne samtidig, måtte man stappe en finger nedi der kassetten skulle være (altså feike en tape der) og trykke record.

Det skulle fantes en "videokassett uten bånd" i disse dager, slik at videospilleren trodde den tok opp det du ser på. Da ville den ikke skru seg av. Skulle tro det ville vært nyttig i disse prosjektør-tider, da folk trenger tv-tunere.

Finnes noe slikt mon tro..? Går det evt an å rive ut båndet på en videokassett og trykke record, slik at den går "for evig"?

Lenke til kommentar
Hei...

Nytt problem, ønsker å bruke min Phillips videospiller som kilde for antennesignaler på min prosjektor. Har funnet ut at den skrur seg av hvert 5 min.

Noen som har noen løsning på dette, som har erfaring på området.....

Du kan jo begynne med å lese bruksanvisningen til videoen.... :p

Det kommer an på hvilken type. På noen modeller er det en egen funksjon for å bruke tuneren mens på noen andre holder det at man skifter stasjon en gang.

Lenke til kommentar

problem: har ikke bruksanvisning...hadde jo seff sjekket der først da vettu...

men har nå etter mye knoting funnet ut av problemet...er en instilling langt inni en eller annen meny på spilleren...så da skulle det være i box :dribble:

men kan jo kontre med et nytt spm:

har ikke s-video ut på spilleren. kan jeg da bruke en omformer fra scart som har s-video og så koble s-video derfra til prosjektoren uten at det kun blir svart-hvitt bilde? er det bedre å bruke vanlig videokabel?? :love::tease:

Endret av boss3
Lenke til kommentar

Gjør det så enkelt som mulig; bruk en scartadapter og komposittkabel (gul RCA).

P.S.

Å sjekke bruksanvisningen først er ingen selvfølgelighet for ca 99% av brukerne her på forumet... ;)

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

hehe...nei...bruksanvisninger pleier å være greie å ha...kjipt at jeg har mistet den :ermm:

men ordner seg vett...

men ja...video kompositt kabel. trenger vel en 15 meter. har de det på clas-ohlson eller?

finner liksom bare "pakker" hvor det er lyd-kabler i tillegg. vet jo at det finnes (nesten hvertfall) bare gul videokabel :hmm:

begynner forresten å lure litt på prosjektor valget...har fått tilbud om en Hitachi LC9 rimelig billig. er 32/33 db irrirterende støy?? må man helst under 30db? for har utrolig lyst på BENQ MP610, men er litt usikker pga oppløsning osv. har sett på epson TW10 også..men mp610`s kontrastforhold på 2000:1 mot epson`s uslige 500:1 el noe skremmer meg litt...har det mye å si?? har også litt lyst til å bruke den noe på dagtid og da er det greit med litt ansi or what?

takkar og bukkar :thumbup:

hva dere kan as :tease:

Lenke til kommentar

Hvis du har menyer der du fant innstilling på "5-min-og-så-av", så har du menyer på tv-skjermen? Da kan du nok finne ut der om videoen kan sende ut s-video. Jeg har en Samsung, og kan velge mellom s-video, rgb og kompositt ("video"). Har du s-video der, kan du bruke en scart->s-video-adapter ja :)

Jeg har iallfall en 15 (eller 20?) meters kompositt som jeg kjøpte på Clas til 79,- eller noe sånt (brukes bare til Playstation). Til andre ting bruker jeg s-video og vga, som gir mye bedre bilde. Kompositt er bare møkk :)

Lenke til kommentar
... Da kan du nok finne ut der om videoen kan sende ut s-video. Jeg har en Samsung, og kan velge mellom s-video, rgb og kompositt ("video")...
Det er bare S-VHS-maskiner som gir s-video ut og jeg har aldri sett en ordinær VHS-maskin som gir RGB på scart.

Hva slags maskin har du egentlig?

Lenke til kommentar

Det er en kombo dvd/vhs av den tidligste typen.

Har hatt en gammel (ca 1993?) Philips toppmodell vhs før som hadde RGB over scart, så det går an på dem også ;)

Nå må ikke du blande sammen svhs (en standard for lagring av bilde på bånd, ca 67% høyere båndbredde enn en vanlig vhs-spiller har) og s-video (en signaltype som skiller farge- og lysstyrke-verdiene i separate ledere). Kompositt-signaler kan forøvrig ha samme oppløsningen som s-video-signaler, men kvaliteten på fargene vil være mye dårligere, og de flyter mer sammen.

Lenke til kommentar

Scart er en type kontakt. Med den kan du overføre f.eks. rgb, s-video eller kompositt, alt etter hva produktet ditt støtter. Det beste er rgb, så s-video, og til slutt kompodritt.

Ser forresten at Benq MP610 er en utgått modell..? Noen butikker har den, men den er liksom ikke i "utvalget" på produsentens hjemmeside lenger.

Lenke til kommentar

men...vil det ikke funke hvis jeg bruker en scart omformer og s-video kabel fra min videospiller til projektoren?? vil det bli sort eller ikke bilde idet hele tatt?

og hvor dårlig blir bildet med komponentkabel?

hvordan kan jeg koble rgb kabel fra videospilleren til projektoren isåfall??

trenger jeg noen spesielle innganger/utganger?

gleder meg til å få storskjerm :dribble: får bare håpe det går i orden :hrm:

Lenke til kommentar

"Scart-omformer" er det ikke noe som heter. Det er bare en overgang mellom kabler; det skjer ikke noen endring av signaler inne i den. For at du skal få utbytte av en s-video-kabel, må med andre ord videomaskinen støtte. Har du sjekket i menyene, som jeg spurte om tidligere?

Komponentkabel gir bedre bilde enn både rgb, s-video og kompositt. Men jeg NEKTER å tro at videoen din har komponentutgang (3 stk RCA-kontakter i rød, grønn og blå). Det er litt drøyt for et så "dårlig" medium.

Hvis du lurer fælt på dette med kabler, er det bare å se hva videoen støtter og hva prosjektøren støtter. Produktsider er ikke så vanskelige å finne på nettet.

Lenke til kommentar

nope har nok ikke komponent (rød blå grønn)...så blir nok en vanlig video kabel...for finner ikke noe som helst om s-video i menyene på videon...men det sto noe om RGB loop through..hva nå enn det betyr :hmm:

jes...hvor dårlig blir bilde med vanlig gul videokabel da?? for det vil ikke funke med s-vid selvom projektor støtter dette? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...