StrongBad_ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg har en trådløs router men jeg bruker tp-kabel pga det funker mye bedre til spiling osv. men har en pc til og den er det en skriver koblet til. Jeg lurer på om jeg kan koble skriveren opp på nettverket sånn at jeg kan skrive ut når sitter på min pc som ikke har skriver tilkoblet? Det ser ikke ut som den har noen nettverks port men kan man koble til en trådlås enhet eller noe som deler denne skriveren på nettverket? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Du kan jo dele skriveren slik oppsettet er nå, men det forutsetter at PC'em med skriveren er slått på. Alternativt kan du anskaffe en printserver, eller erstatte routeren din med en som har innebygget printserver. Ta en titt her: http://www.komplett.no/k/search.asp?q=print+server Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 hva gjør jeg når pcen er på da? Hvordan fungerer det print server tingen? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hei StrongBad_ Vet at i Windows XP er det bare å dele skriveren, og ta en søk med den andre Windows XP maskinen og den skal finne den. Men videre utenom Windows XP er kunnskapen lik null. Håper du finner et svar på problemet ditt Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 For å dele skriver slik oppsettet ditt er nå: 1. På PC'en med skriveren tilkoblet, høyreklikk på skriveren og velg deling. Gi ev. skriveren et navn. 2. På PC'en uten skriver, velg legg til skriver og kryss av for nettverksskriver. Deretter søker du opp den andre PC'en med skriveren og skal kunne se den delte skriveren som du så legger til. Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 åja så jeg trenger ikke noe ekstra utstyr nei.. genialt! Jeg skal prøve så sier jeg ifra hvis det er noe! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
StrongBad_ Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Jippi det funket! takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå