Prelude Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 jeg har fått ett merkelig problem, dette er på server boksen min som kjører Windows 2000 Server. når jeg slår på maskinen så booter den opp som normalt helt til login skjermen, jeg taster inn passordet og så begynner maskinen å jobbe. kommer til 'loading user settings' (eller noe i den dur) da begynner hd'n å lage noen merkelige crunch crunch crunch klikk crunch crunch lyder og jeg får følgende melding. Windows cannot load the locally stored profile. Contact youre network administrator. DETAIL: an I/O operation initated by the registry failed unrecoverably. The registry could not read in, or write out, or flush, one of the files that contain the system's image of the tegistry. 'OK' etterfulgt av Windows cannot load the profile and is logging you on with a temporary profile. Changes you make to this profile will be lost when you log off. 'OK' 30 sekund timer jeg har nå prøvd å kjøre scandisk, som raporter ingen feil, men setter jeg igang en defrag på C disken så begynner de samme lydene. Jeg tror hd'n har gått til H****E, men syns at det er merkelig scandisk ikke gir meg noen feilmeldinger. bortsett fra at maskina ikke greier å laste inn profilen så er der ikke noen tegn til problem med hd'n eller os'et. noen ide'er om evt hvordan jeg kan redde disken, eller skal jeg bare levere den inn? disken er IBM Deskstar 60GXP 45gb, og er litt over to år gammel som jeg har kjøpt hos komplett. resten av maskinen er ett Asus A7V, 600 duron, 392mb ram, ATI aiw128, NIC og 6hd'er og to cd-rom'er EDIT: skriveleif [ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-09-15 01:42 ] Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 heisann Ta deg en tur til denne linken: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm Her finner du ibm Fitness test, IBM eget verktøy for å prøve å redde harddisker. Du bare laster ned fila, og den lager en bootdisk til deg. Boot med disken og programmet starter automatisk.. Programmet er en god del grundigere enn scandisk skulle jeg tro, reddet en sliten 20GB IBM deskstar idag med dette programmet.. Dette programmet bør alle som har problemer med IBM disker prøve.. Det kan riktignok ikke utføre mirakler, men det er verdt et forsøk :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå