Gå til innhold

Skjerm hakker etter kjøp av nytt lydkort

Anbefalte innlegg

Hei, har litt problemer med skjermhakking, etter at jeg kjøpte nytt lydkort... Har 350 w nå... Er dette nok?

Dell 4600

p4 2,66

1,5 gb ram (333 mhz)

Creative audigy 2 zs

Ati radeon 9800 pro 128 mb ram

1 80 gb harddisk

Takk for svar!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermhakking forekommer neppe av for dårlig PSU.

De kan fororsake ustabilitet, men ikke tap av ytelse. (med mindre du har glemt å sette i strømkabelen på skjermkortet da)

Prøv heller noen nyere/andre drivere til lydkortet, samt kjør en diskdefragmentering på partisjonen som windows/spill ligger på.

Hvilke applikasjoner er det du opplever mer "skjermhakking" i?

Lenke til kommentar
Skjermhakking forekommer neppe av for dårlig PSU.

De kan fororsake ustabilitet, men ikke tap av ytelse. (med mindre du har glemt å sette i strømkabelen på skjermkortet da)

Prøv heller noen nyere/andre drivere til lydkortet, samt kjør en diskdefragmentering på partisjonen som windows/spill ligger på.

Hvilke applikasjoner er det du opplever mer "skjermhakking" i?

5528895[/snapback]

Hei! Når jeg spiller, hakker skjermbildet akkurat når det kommer en brå lyd i spillet... Det hakket ikkje før jeg kjøpte lydkortet... Bildet hakker hvis f eks en stemme roper... eller en eksplosjon... brå lyd...

Har de siste lyddriverne, og har defragmentert... Dette må ha med lydkortet å gjøre, men hvordan? Lyden er bra... Derfor tenkte jeg at det kunne være for lite strøm...

Eller hva kan det være?

Lenke til kommentar

Det er nok et driverproblem, eller konflikt. Er dette noe som skjer i alle applikasjoner eller bare spill/film? Går det bra å spille av mp3/ogg/wma? Har du noen spesielle effekter koplet inn når probleme inntreffer?

Prøv også noen eldre drivere, feks de på cden. Hvilket lydkort gjelder dette egentlig?

Lenke til kommentar
Det er nok et driverproblem, eller konflikt. Er dette noe som skjer i alle applikasjoner eller bare spill/film? Går det bra å spille av mp3/ogg/wma? Har du noen spesielle effekter koplet inn når probleme inntreffer?

Prøv også noen eldre drivere, feks de på cden. Hvilket lydkort gjelder dette egentlig?

5536692[/snapback]

Musikk og all lyd fungerer bra! Creative Audigy 2 zs. en brå og "høy" lyd i et spill, og skjermbildet stopper så vidt opp, et lite hakk... Men lyden er altså bra!

Lenke til kommentar

Prøv å svar på spørsmålene jeg stilte, så vil det nok bli litt lettere å hjelpe deg. Hvilke spill gjelder dette, og har du noen effekter innkoplet? (EAX e.l) Prøv gjerne noen eldre drivere også. Jeg anmoder om at tråden flyttes til lydkortforumet forresten, tror du vil få mer og bedre hjelp der.

Lenke til kommentar

Mulig jeg tenker helt feil her, men jeg vet at deling av IRQ mellom skjermkort og lydkort forårsaker problemer med audio (dropouts, hakking og denslags) når man spiller inn, eller spiller av, flere spor samtidig. Kan jo være at problemet går andre veien også? Altså at IRQ-delingen forårsaker problemer med skjermbildet når lydkortet jobber flittig sammen med heftig grafikk på skjermkortet? :hmm:

EDIT: Altså, dette forutsetter jo selvsagt at skjermkort og lydkort deler IRQ, bare for å ha det på det rene, hehe.

Endret av Jungel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...