Gå til innhold

Kjøp av vannkjøling


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er litt noob på vannkjøling og sånt, og er ikke helt sikker på hva som er best til mitt system.

 

Prosessor: s478 Pentium 3.0ghz "Prescott"

Hovedkort: ASUS P4P8X

Skjermkort: XFX GeForce 6800GS AGP

Kabinett: Thermaltake Shark

 

Har et budsjett til 2000kr

 

Kan noen hjelpe meg å finne noe?

Takk på forhånd! :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hvis jeg planlegger oppgradering ved å kjøpe kjøler til chipset er det mulig? jeg trenger ikke en dual radiator da? Bare flere slanger og sånt?

Og hvor mange % lavere kommer tempen min på ved vannkjøling i forhold til luft?

5534378[/snapback]

 

Neida, du klarer det med en singel radiator. Alt du trenger å kjøpe da er slanger og eventuelle nippler.

Det er vanskelig å si hvor mange grader eller prosent temperaturen kommer til å gå ned i forhold til luftkjøling, men en god del ihvertfall!

Lenke til kommentar
pass på at du kjøper nippler som går sammen / passer til slange tykkelsen da ;)

5535501[/snapback]

 

Så nettopp MIST economy, og det fristet faktisk veldig etter dårlige erfaringer med Asetek Waterchill og BigWater. Da jeg har to radiatorer liggende, er det vel mulig å bruke disse også? har som sagt en fra Waterchill og en fra BigWater, er bare niplene som evt må byttes?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dropp Coolsleeves og bruk ståltråd, funker fett.. :)

Pumpa du har valgt er grei den, men du må legge med et relèkit for at pumpa skal starte når PCen gjør det.

Når det gjelder vifter vil jeg anbefale MIST sine.

Og vanntank kan du lage selv om du skal lage vannblokkene selv også. ;) Litt plexi eller kobber er det som trengs i grunnen.

Lenke til kommentar
Dropp Coolsleeves og bruk ståltråd, funker fett.. :)

Pumpa du har valgt er grei den, men du må legge med et relèkit for at pumpa skal starte når PCen gjør det.

Når det gjelder vifter vil jeg anbefale MIST sine.

Og vanntank kan du lage selv om du skal lage vannblokkene selv også. ;) Litt plexi eller kobber er det som trengs i grunnen.

5687729[/snapback]

 

Hmm, jeg bare lurte på om det er smartere for meg å ta den pumpa med tank? Og trenger jeg relekit på den? Tenker litt på budsjettet, skal bare kjøle gpu og cpu i denne omgang...

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Dropp Coolsleeves og bruk ståltråd, funker fett.. :)

Pumpa du har valgt er grei den, men du må legge med et relèkit for at pumpa skal starte når PCen gjør det.

Når det gjelder vifter vil jeg anbefale MIST sine.

Og vanntank kan du lage selv om du skal lage vannblokkene selv også. ;) Litt plexi eller kobber er det som trengs i grunnen.

5687729[/snapback]

 

Hmm, jeg bare lurte på om det er smartere for meg å ta den pumpa med tank? Og trenger jeg relekit på den? Tenker litt på budsjettet, skal bare kjøle gpu og cpu i denne omgang...

5688263[/snapback]

 

Nei, du trenger ikke noe relekit på den pumpa! Den kobles til med en trepins kontakt.

Jeg har selv den vanntanken m/pumpe og er ganske fornøyd, det eneste som er litt negativt er at varmen fra pumpa går over til vannet men dette er ikke noe problem!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
kan noen poste bilder av vannkjølingen har kanskje tenkt og kjøpe den?

vil den passe i et tusnami kabinett...  :w00t: håper d

5985071[/snapback]

 

Sjekke ut denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=447617

 

varmen fra alle vannpumper går vell til vannet? ellers så ville jo ganske mange røke fryktelig fort?

5985168[/snapback]

 

Jojo, men i motsetning til en del andre pumper så står denne nedsenket i vannet og derfor går all varmen over til vannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...