AnaXyd Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Hei! Jeg er litt noob på vannkjøling og sånt, og er ikke helt sikker på hva som er best til mitt system. Prosessor: s478 Pentium 3.0ghz "Prescott" Hovedkort: ASUS P4P8X Skjermkort: XFX GeForce 6800GS AGP Kabinett: Thermaltake Shark Har et budsjett til 2000kr Kan noen hjelpe meg å finne noe? Takk på forhånd! Endret 3. mars 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Ta en titt her: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=381&mcat=14s381 og her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC23361&mcat=14s277 Hvis du vil ha det stillegående så anbefaler jeg at du tar en titt på MIST Economy vannkjølingssett,Singel rad settet til Microplex. Med en GPU blokk så blir det rundt 1700-1900 kr. Endret 31. januar 2006 av Peterkj Lenke til kommentar
Damination Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Mist sine sett er veldig bra med mange fornøyde kunder ! og ikke minst stillegående sett ! lykke til Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Og hvis jeg planlegger oppgradering ved å kjøpe kjøler til chipset er det mulig? jeg trenger ikke en dual radiator da? Bare flere slanger og sånt? Og hvor mange % lavere kommer tempen min på ved vannkjøling i forhold til luft? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Og hvis jeg planlegger oppgradering ved å kjøpe kjøler til chipset er det mulig? jeg trenger ikke en dual radiator da? Bare flere slanger og sånt?Og hvor mange % lavere kommer tempen min på ved vannkjøling i forhold til luft? 5534378[/snapback] Neida, du klarer det med en singel radiator. Alt du trenger å kjøpe da er slanger og eventuelle nippler. Det er vanskelig å si hvor mange grader eller prosent temperaturen kommer til å gå ned i forhold til luftkjøling, men en god del ihvertfall! Lenke til kommentar
Damination Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 pass på at du kjøper nippler som går sammen / passer til slange tykkelsen da Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 pass på at du kjøper nippler som går sammen / passer til slange tykkelsen da 5535501[/snapback] Så nettopp MIST economy, og det fristet faktisk veldig etter dårlige erfaringer med Asetek Waterchill og BigWater. Da jeg har to radiatorer liggende, er det vel mulig å bruke disse også? har som sagt en fra Waterchill og en fra BigWater, er bare niplene som evt må byttes? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Joda, de kan brukes. Bare pass på at du bestiller nipler som passer til radiatoren(e)! Lenke til kommentar
Damination Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 de kan helt fett brukes uten noe som helst problem ! lykke til, vill gjærne se et bilde av setup Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Bare en ting før jeg kjøper, hvilke nipler vil funke på MIST economy settet? Hadde blitt kjempetakknemmelig for en link Endret 5. februar 2006 av Trazor Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det kommer helt an på størrelsen til gjengene i det du skal feste niplene i, men du må ihvertfall ha 3/8"ID slangedimensjon! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Edit: Slettet, flyttet til ny topic Endret 3. mars 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Dropp Coolsleeves og bruk ståltråd, funker fett.. Pumpa du har valgt er grei den, men du må legge med et relèkit for at pumpa skal starte når PCen gjør det. Når det gjelder vifter vil jeg anbefale MIST sine. Og vanntank kan du lage selv om du skal lage vannblokkene selv også. Litt plexi eller kobber er det som trengs i grunnen. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Dropp Coolsleeves og bruk ståltråd, funker fett.. Pumpa du har valgt er grei den, men du må legge med et relèkit for at pumpa skal starte når PCen gjør det. Når det gjelder vifter vil jeg anbefale MIST sine. Og vanntank kan du lage selv om du skal lage vannblokkene selv også. Litt plexi eller kobber er det som trengs i grunnen. 5687729[/snapback] Hmm, jeg bare lurte på om det er smartere for meg å ta den pumpa med tank? Og trenger jeg relekit på den? Tenker litt på budsjettet, skal bare kjøle gpu og cpu i denne omgang... Endret 2. mars 2006 av AnaXyd Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Dropp Coolsleeves og bruk ståltråd, funker fett.. Pumpa du har valgt er grei den, men du må legge med et relèkit for at pumpa skal starte når PCen gjør det. Når det gjelder vifter vil jeg anbefale MIST sine. Og vanntank kan du lage selv om du skal lage vannblokkene selv også. Litt plexi eller kobber er det som trengs i grunnen. 5687729[/snapback] Hmm, jeg bare lurte på om det er smartere for meg å ta den pumpa med tank? Og trenger jeg relekit på den? Tenker litt på budsjettet, skal bare kjøle gpu og cpu i denne omgang... 5688263[/snapback] Nei, du trenger ikke noe relekit på den pumpa! Den kobles til med en trepins kontakt. Jeg har selv den vanntanken m/pumpe og er ganske fornøyd, det eneste som er litt negativt er at varmen fra pumpa går over til vannet men dette er ikke noe problem! Lenke til kommentar
Vg33 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 kan noen poste bilder av vannkjølingen har kanskje tenkt og kjøpe den? vil den passe i et tusnami kabinett... håper d Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) varmen fra alle vannpumper går vell til vannet? ellers så ville jo ganske mange ryke fryktelig fort? Endret 25. april 2006 av magnulf Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 kan noen poste bilder av vannkjølingen har kanskje tenkt og kjøpe den? vil den passe i et tusnami kabinett... håper d 5985071[/snapback] Sjekke ut denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=447617 varmen fra alle vannpumper går vell til vannet? ellers så ville jo ganske mange røke fryktelig fort? 5985168[/snapback] Jojo, men i motsetning til en del andre pumper så står denne nedsenket i vannet og derfor går all varmen over til vannet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå