Eulogy Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Skal du bare spille CIV 4 så holder det med Dell 6000. Jeg mener da at i9400 med nvidia 7800 blir overkill. Du får også Dell 9300 med X300, samme skjermkort som Dell 6000. Dell 9300 er også billigere enn Dell 9400 tror jeg. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Vil bare si tusen takk for all den gode hjelpen Eulogy & co. Jeg har allikevel noen flere spørsmål som jeg ikke har fått svar på. Dersom jeg bestiller 1 År Hente-og-Levere Service, hva vil da skje dersom maskinen klikker i det andre eller tredje året? Er det en stor risiko å velge denne løsningen? I tilleg er jeg fortsatt ikke helt sikker på hva jeg skal tro om Dell. Siden dette blir min største investering så langt i livet vil jeg være sikker på at det jeg får holder bra kvalitet. Er det noen flere som har gode/dårlige erfaringer med PC-er fra Dell og kanskje spesielt Inspiron 6000? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Dersom den klikker i andre eller tredje året så har du fortsatt reklamasjonsrett. Du har reklamasjonsrett i 3 eller 5 år. Jeg tror det er 5 år, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det er f.eks mange her som har greie på det når det gjelder garanti og reklamasjoner. Jeg valgte selv den billigste garanti varianten fra Dell. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Noen andre som har erfaringer med Dell som de vil dele med meg? Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Hvis du går inn på forumet og ser under tråden "Bærbare maskiner" vil du finne masse egne tråder som handler om Dell-pcer. Det er skrevet veldig mye om både 6000 og 9300, og det er flere som begynner å få 9400 også. Ellers ville jeg anbefale deg å vente litt med å kjøpe pc, og bruke litt tid på å sette deg inn i markedet først. Spesielt på Dell kan det lønne seg å vente og følge med på de forskjellige tilbudene et par ganger i uka. Du kan fort oppleve å spare 2000 på drømmepcen hvis du slår til på riktig tilbud. Lenke til kommentar
hiper Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 jeg kan ikke så veldig mye om bærbar pce,men blir ikke disse veldig varme?? Lenke til kommentar
Nopileo Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 jeg kan ikke så veldig mye om bærbar pce,men blir ikke disse veldig varme?? 5554235[/snapback] Jeg har en eldre bærbar (ca. 2 år), og den blir i alle fall varm, og når vifta starter er den ikke egnet til å ha på f.eks. forelesninger hvis man er student. Det er en Fujitsu Siemens Amilo ett-eller-annet (P4 2.8GHz). Jeg tenkte at neste bærbar skulle bli en som bruker lavspennings Pentium M prosessor, men det ser ut som om de er på vei ut? Har ikke sett så mye til de i det siste, men så har jeg ikke fulgt så godt med heller den siste tiden. Så jeg lurer også på dette; blir disse nye råskinna varme, og er det i så fall en støyende vifte som slås på når de blir for varme? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Det varierer fra pc til pc. Noen er varme mens andre er ganske kjølige, hvis jeg kan si det på den måten. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Sitter også å lurer litt på denne saken her http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313828&cks=PLC Den har vel litt bedre skjermkort (?) og er litt billigere. Når det gjelder støy så er det går det greit med litt bråk, men det bør ikke være for mye i og med at den skal brukes i et klasserom. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Etter mye leting rundt om kring har jeg funnet ut at det er tryggest og enklest å kjøpe i en lokal butikk. Det står nå mellom disse to: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....s_vartypes_text og http://www.psdata.no/ps.asp?it=113843&mlevel=090100. Hvilken burde jeg satse på? Ikke tenk på prisen. En ting som forresten er litt merkelig er at jeg får bare 2 treff på Toshiba satm70144 på google, og jeg finner ikke noe informasjon om den på Toshiba sine hjemmesider. Er dette fordi den er helt ny? Endret 6. februar 2006 av leedsunited Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Klarer så vidt å kjøre civ4 på dell 630m, med 1280x800 og alt på low. Bruker en 512 ram brikke, noen som vet om jeg kan få bedre 3d ytelse med å bruke to brikker? 1.7 512 5400 900 Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg hadde valgt den fra elgiganten. Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Jeg hadde valgt den fra elgiganten. 5562921[/snapback] Hvorfor? Lenke til kommentar
DFLW Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) x700 er dobblet så bra som x600 pentium m eier den billige amd cpu'en. Centrino er bra. Endret 6. februar 2006 av DFLW Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 6. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2006 Prisen på Toshibaen er forresten 9998 kroner. Er dette et bra kjøp? Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Er det noen som har noe svar på hvorfor man bare får to treff på Google når man søker på Toshiba SATM70144 og hvorfor det ikke står noe om den på hjemmesidene til Toshiba? Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Er det den samme som denne? http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59719&site=3 Edit: Aah.. Så klart Satm70144 aka. Satellite M70-144. Endret 7. februar 2006 av leedsunited Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Etter veldig mye leting rundt om kring og over alt står jeg nå igjen med to alternativer. Det er denne FSC Amilo M1437G http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309752&cks=PRL og denne http://nordic.computers.toshiba-europe.com...ODUCT_ID=109004. Toshibaen koster som sagt 9998 kroner på Elkjøp. Er prosessoren i Fujitsuen mye bedre? Jeg ser også at Toshibaen er 0.4 kg lettere og det har så klart noe å si. Er det noen som har erfaringer med disse maskinene? Lenke til kommentar
leedsunited Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Ingen som har noen erfaringer med noen av disse? Vet noen om noen reviewer av dem? Spesielt Toshibaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå