Gå til innhold

Ny front til Scaleo p

Anbefalte innlegg

Hei hei... Nytt medlem her.

Jeg har et gammelt kabinett liggene, som jeg gjerne vil lage ny front på. Men har ikke så mye erfaringer med akkurat det.

Har dette kabinettet:

sp1.jpg

Så er det noen som har gode tips eller ideer, til hvordan jeg skal gjøre det?

Fronten skal vel mest sannsynlig bestå av tre.

Endret av Tha KillaBee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet.

Du tenker på å bytte ut den mørkeste plasten på fronten eller? Det kunne blitt skikkelig tøft å ha den i tre!

Fremgangsmåten avhenger av festemetoden på plastdelen, kanskje du kan klipse den av? Eller kanskje du må dremle (nytt ord?). Prøv deg litt fram og se, og ta gjerne bilder og post dem her hvis du lurer på noe. Når du får av plasten er det vel "bare" å måle veldig nøyaktig, kanskje lage den en anelse for stor, for deretter å slipe ned og tilpasse den etterhvert. Når du først lager ny front kan du jo også vurdere å endre på plasseringer av knapper/lys/usb/cd-rom osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet.

Du tenker på å bytte ut den mørkeste plasten på fronten eller? Det kunne blitt skikkelig tøft å ha den i tre!

Fremgangsmåten avhenger av festemetoden på plastdelen, kanskje du kan klipse den av? Eller kanskje du må dremle (nytt ord?). Prøv deg litt fram og se, og ta gjerne bilder og post dem her hvis du lurer på noe. Når du får av plasten er det vel "bare" å måle veldig nøyaktig, kanskje lage den en anelse for stor, for deretter å slipe ned og tilpasse den etterhvert. Når du først lager ny front kan du jo også vurdere å endre på plasseringer av knapper/lys/usb/cd-rom osv.

Lykke til!

5530957[/snapback]

jeg skal bytte ut hele plast fronten, altså det mørkeblå og gråfargede.

Har allerede lagd hull til 92mm vifte nederst.

Originalfront klipset jeg av. så når jeg har lagd front av tre, skal jeg bare skru den på med vanlige skruer fra innsiden?

Lenke til kommentar

Hvis treplata er tykk nok, så du kan sette i noen skruer så det sitter skikkelig fast, er det nok ikke noe problem å skru den fast fra innsiden.

Men hvis treplate er tynn vil jeg foreslå å borre huller og bolte den fast med muttere på innsiden. Hvis du overdimensjonerer boltene litt kan det bli ganske tøft designmessig også.

Vis oss bilder når du er ferdig!

Lenke til kommentar
Hei hei, samme kabinett som pappa har :D bare med 3x 5.25 og 1x 3.5 da og overkill specs da.

Hva med et LCD display? hvis du kaster floppyen så kan du montere et 4x20 display i 3.25 brønnene ;)

http://www.microplex.no/category.aspx?cat=486&mcat=c486

5538122[/snapback]

Det er ikke floppy, det er minnekortleser ;)

Men jeg har ikke tenkt å kjøpe noe ting til den, bare lage ny front. Skal bare bruke den til server pc.

Jeg har en 92mm vifte som jeg skal ha foran.

Tror jeg skal slipe alt metallet, så jeg får børstet stål.

Endret av Tha KillaBee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...