VegardStr Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Altså, dette har irritert meg grenseløst i noen tilfeller. En crack er ikkje spillet, programmet, ol. Cracken er noe som gjør at du slipper å bytte den tunge runne CD-platen din hver gang du skal skifte mellom to/tre/fire programmer som tenger CD for å kjøres, hvorfor ikkje da bare bruke en Crack? Noen spørsmål: 1. Hvem taper på at en persom bruker en Crack riktig? Ingen, såfremt at cracken brukes riktig (alt kan missbrukes, til og med internet, vil det si at det er ulovlig?) 2. Hvorfor i det heletatt starte en regel som sier at Crack er ulovlig å diskutere? Eneste grunnen eg finner pr. skrivende stud, er at forus styret hadde ikkje mer å utfylle siden som omhander alle reglene.. Andre ting enn Crack kan eg selfølgelig skjønne at dere har strenge krav for. slike ting som ISO filer og hvor en kan laste ned selve spillet. Men som sagt, kan også dette brukes fornuftig, om brukeren har greid å knekt orginal CDen sin (noe som er ekstremt liten sjangse for, og derfor er eg enig i deres håndtering av den reglen. håper eg fikk sagt meningen min tydelig nok. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Fordi det ikke nytter å være naiv. Det er innlysende at 99% av folk som spør om slikt skal bruke det til kopierte spill. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Fordi det ikke nytter å være naiv. Det er innlysende at 99% av folk som spør om slikt skal bruke det til kopierte spill. 5528705[/snapback] Nei, det er nettopp de det ikkje er, en person kan bruke en crack lovlig, og då kan han det, det er kun snakk om "vill tipping" å si at en bruker han ulovlige hensikter. Lenke til kommentar
Zerblat Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Herregud. Du vet så inderlig godt selv at det stemmer... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Vegis: For n'te gang, grunnen til at det er ulovlig her på forumet, er at cracker i 110% av tilfellene brukes til piratkopierte spill, noe vi på dette forumet ikke tillater. Lista er lagt, enkelt og greit! Innfinn deg med dette. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Herregud. Du vet så inderlig godt selv at det stemmer... 5528719[/snapback] Vegis: For n'te gang, grunnen til at det er ulovlig her på forumet, er at cracker i 110% av tilfellene brukes til piratkopierte spill, noe vi på dette forumet ikke tillater. Lista er lagt, enkelt og greit! Innfinn deg med dette. 5528729[/snapback] Det er fortsatt en innbillnig dere har, vet om MANGE som bruker crack til lovlig formål. men så har vi jo det problemet at vi ikkje kan bevise at cracken skal brukes lovlig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 men så har vi jo det problemet at vi ikkje kan bevise at cracken skal brukes lovlig. 5528918[/snapback] Akkurat Blir som å legalisere linking til Torrent-sider fordi alle absolutt har mista CDen sin. Ein crack vil eg ikkje kalle lovlig heller. Produsenten har jo laga CD-sperra for å forhindre at du skal kunne installere og spele utan CD. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vegis: For n'te gang, grunnen til at det er ulovlig her på forumet, er at cracker i 110% av tilfellene brukes til piratkopierte spill, noe vi på dette forumet ikke tillater. Lista er lagt, enkelt og greit! Innfinn deg med dette. 5528729[/snapback] Unnskyld meg, men det der er teit. Jeg bruker gladelig crack for å slippe å hele tiden måtte stappe inn div. CD-er. Det er ufattelig tungvindt og unødvendig siden programmet bare skal sjekke at jeg faktisk har en ekte CD (hvilket jeg altså har) og ikke hente inn noe annet. At du sier at crack benyttes 110% til piratkopierte spill sier vel egentlig det meste om hva du veit om dette. Du antar at ingen gidder å benytte det seg av det selv om man har orginal-CD. Vel, du tar feil ... Jeg forstår forsåvidt hvorfor diskusjon rundt crack ikke er lov her, men argumentasjonen din er heller dårlig ... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Vegis: For n'te gang, grunnen til at det er ulovlig her på forumet, er at cracker i 110% av tilfellene brukes til piratkopierte spill, noe vi på dette forumet ikke tillater. Lista er lagt, enkelt og greit! Innfinn deg med dette. 5528729[/snapback] Unnskyld meg, men det der er teit. Jeg bruker gladelig crack for å slippe å hele tiden måtte stappe inn div. CD-er. Det er ufattelig tungvindt og unødvendig siden programmet bare skal sjekke at jeg faktisk har en ekte CD (hvilket jeg altså har) og ikke hente inn noe annet. At du sier at crack benyttes 110% til piratkopierte spill sier vel egentlig det meste om hva du veit om dette. Du antar at ingen gidder å benytte det seg av det selv om man har orginal-CD. Vel, du tar feil ... Jeg forstår forsåvidt hvorfor diskusjon rundt crack ikke er lov her, men argumentasjonen din er heller dårlig ... 5538574[/snapback] Jeg antar ingenting, jeg påpeker at på dette forumet er lista lagt slik at cracks og annet som kan (i mange tilfeller) bidra til at piratkopiering kan forekomme, ikke tillates. Så enkelt er det. Om dere vil bruke cracks, vær så god - Bare la vær å diskuter det på forumet, så er alle fornøyde. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ja det er to måter to måter å bruke carack på: 1) Til å omgå kopisperra eller CD/DVD-sjekken originale plater 2) Til å bruke piratkopierte spel utan å ha orginalplatene. Viss ein ser på då kva cracken gjer så er det akkurat det same, dermed vil ein crack til bruk i eksempel 1 funger for eksempel 2. Og så lenge eksempel 1 ikkje er den reelle grunne i 99,99% av spørsmåla om crack-tilfellene, så blir det hjelp til folka som sitter med eksempel 2 når linker og forklaringer til eksempel 1 ligger ute. Og hjelp til piratkopiert materiale er pr definijson ikkje lov til på dette forumet. Som eit eksmpel: Om ei spelprodusent hadde gitt ut ein type crack som ga muligheiten til å ta ut cd-sjekken, men at kvar plate var unik og hadde hatt ein elle anna registeringsbestemmelse rundt seg, då ville denne "cracken" nok ha vore lovlig å sendt då den hadde berre vore på originale plater som dette var mulig og ikkje på piratkopierte plater. For då hadde ein berre hjelpt folk i istuasjoner slik som Ernie beskriver, mens brukarar av piratkopier ikkje kunne ha brukt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg