danandre Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Heisann, har prøvd å få til dual-boot mellom Windows 2000 og Windows XP Pro i det siste. Har redigert boot.ini slik at jeg kan boote fra begge partisjonene, og det funker. [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect Windows XP ligger på HD1, og Windows 2000 ligger på HD2, på hver sin partisjon. Problemet er bare det at når jeg booter inn i 2000, finner ikke Windows, WinXP partisjonen min! Den "finner" den på en måte, men den sier at den ikke er formatert, og hver gang jeg prøver å komme meg inn på den spør Windows om jeg vil formatere hele stasjonen. Går jeg inn i egenskaper får jeg bare opp at HD er på 0 bytes. Det er en S-ATA 300GB hd. Har prøvd å overføre de orginale NTDETECT.COM og ntldr filene til 2000 partisjonen, men det har ingen effekt. Noen som har peiling på hva som skjer? edit: begge harddiskene og partisjonene er formatert med NTFS. Endret 31. januar 2006 av danandre Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Har du installert SP4 på windows 2000 installasjonen ? EDIT : Problemene kan oppstå siden w2k bruker ntfs 5.0 og windows xp bruker 5.1 Endret 31. januar 2006 av ronnyaa Lenke til kommentar
danandre Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Yep har SP4 på den. Det med NTFS systemene kan jo stemme. Men det er jo litt rart at det ikke er bakoverkompatibelt ... ? Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er noen problemer spesielt dersom du har store partisjoner, vil anbefale deg å lese litt i denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
danandre Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Tusen takk for linken! Nå fungerer partisjonen utmerket i Win2k! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå