Gå til innhold

Trenger jeg alle disse "brukerne"?

Anbefalte innlegg

Under C:\Documents and Settings\ ligger det ørten foldere/brukere, men jeg bruker kun administrator-kontoen. kontoene som heter test og earache bruker jeg ikke, men hva med de andre? Trenger jeg disse, hva er de til og kan de slettes?

I User accounts i Controlpanel står det oppført fire kontoer:

Administrator (Computer administrator)

ASP.NET Machine A... (Limited account)

USR (Computer administrator)

Guest (Guest account is off - så den er jo grei)

Kontoene test og earache står ikke nevnt i User accounts, men er kun synlige i C:\Documents and Settings\.

Jeg får heller ikke slettet USR-kontoen i User accounts, selv om jeg er logget på administrator-kontoen.

Noen tips? :)

Endret av habla espanol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du bør ikke slette de. Jeg gjorde det selv en gang(dog etter ørten 'repair' av XP), og da starta ikke XP lenger.

5528280[/snapback]

De som han vet 100% sikkert IKKE er i bruk kan trygt slettes :roll:

Edit : Jeg holder en knapp på at de mappene som ikke ender på .WINDOWS kan sletts, MEN garanterer ikke resultatet.

Som en vis man sa en gang : If it's not broken, don't fix it.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Det spiller jo egentlig ikke så stor rolle om de er der, men det stemmer at jeg har reinstallert "oppå" XP tidligere. Problemet er bare at jeg ikke vet hvilke som er i bruk, eller OM de er i bruk på noen måte. Tenker da spesielt på alle de som heter Local Service og Network Service.

Lenke til kommentar

Under C:\Documents and Settings\ ligger det ørten foldere/brukere, men jeg bruker kun administrator-kontoen. kontoene som heter test og earache bruker jeg ikke, men hva med de andre? Trenger jeg disse, hva er de til og kan de slettes?

du kan gå på verktøy-> mappealternativer-> fane vis-> så kan du krysse av for ikke vis skjulte filer. da ligger ikke de filene i veien for deg.

men du kan også slette guest hvis du ikke trenger den da går du på start-> kontrollpanel-> brukerkontoer-> trykker innpå guest (gjest) og deretter trykker deaktiver gjest kontoen

Lenke til kommentar

Jepp, men da er det så mange andre ting jeg ikke ser, som jeg gjerne vil se :)

Ser dessuten ingen alternativer for å slette gjestekontoen, kun en innstilling for å aktivere eller deaktivere den (den er allerede deaktivert, men er fremdeles synlig under C:\Documents and settings\ med tittelen Guest).

Takk uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...