Gå til innhold

Kompakt digitalkamera - max 3000

Anbefalte innlegg

hei, jeg er på jakt etter et lite kompakt digitalkamera til max 3000 kr. Kameraet skal brukes til helt ordinær fotografering, dvs ferie, fest, turer osv..

Planen var i hovedsak å bruke max 3000 kr tilsammen på både kamera og minnebrikke.

Hvilket av disse kameraene anbefales? (evt. frarådes)

Canon Ixus 750 (hørt gode ting om canon ixus serie tidligere)

HP R817 (har hørt at dette skal være enkelt i bruk og gi helt greie bilder)

Casio EXILIM EX-Z500

Kodak V530

Casio EXILIM EX-S500

Canon Ixus iZoom

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Max 3000 inkluder minnebrikke? Da kan du vel glemme Ixus 750 tror jeg. Casio Z-serien er ok, dog noe mer støy enn tilsvarende kamera fra ekte kameraprodusenter. Casio S-serien er plaget av dårlig, svak, uskarp optikk. HP lider av generelt dårlig bildekvalitet. Kodak vet jeg lite om.

Ixus 750, evt. Nikon Coolpix P2 vil være gode valg for deg :)

Lenke til kommentar

Personlig har jeg Casio Exilim ex-s500, og er veldig fornøyd. Kameraet er utrolig lite, og tar bra bilder. Det er selvfølgelig ikke akkurat noe speilreflekskamera, men den ekstremt lave størrelsen gjør at dette er et godt valg. Det passer ned i enhver lomme. Funksjonene er det nok av, og batteritiden er upåklagelig. Det er også kåret til det raskeste kameraet i denne klassen. Innimellom når man tar bildet av objekter i bevegelse, virker det som kameraet nesten tar bilde før man trykker, fordi det er så kjapt. Jeg vil anbefale dette på det sterkeste, hvis du vil ha et lite og bra kamera, og ikke er ekstremt kresen på bildekvaliteten.

Lenke til kommentar

Ixus 750 blir litt for dyrt til 3000, men hva med IXUS 55 med minnebrikke presser det riktignok budsjettet litt. Men da får du et veldig hendig lite kamera som er langt bedre enn Casio Ex-s500.

Selv ville jeg kjøpt et av Canon sine Powershoot A (feks A520) kameraer og i tillegg hatt penger til overs, hvis jeg skulle ha kamera til denne prisen. Da får man et kamera som er minst like bra som IXUS 55 og i tillegg har man penger tilovers. Jeg vet at fancy design betyr mye for mange inkludert meg selv, men når det gjelder foto er det en ide å velge det som er best å fotografere med. IXUS 55 er foresten et veldig bra kompromiss mellom A520 som ser ut som en traktor, men er veldig godt egnet til å ta bilder med, og Casio EXILIM EX-S500 som ser ut ut som et smykke, men er et grusom kamera både med tanke på bildekvalitet (se testbildene de er grusomme) og bruk (det er alt for tynt til og kunne holde ordentlig, og mangler skikkelige knapper).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...