Gå til innhold

Radeon vs GF3

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radeon e best, på flere plasser ,og e veldig bilig men , ATI e veldig dårlig med og lage nye drivere, og veldig tregg med og legge dem ut, så det e mange som lager egne drivere, men hadde ATI skjepa seg på drivere sida, så hadde dem blitt vanvetig stor =)

ATI RULE!

Lenke til kommentar

ATI radeon 8500 vs Geforce3 Ti 500

Med fare for å hisse på meg alle nvidia fans her så vil jeg si det nye radeon8500 kortet.

På grunnlag av:

1. Bedre kvalitet på det som blir vist frem. I 2d (altså windows og alle program utenom spill) så er ati bedre i store oppløsninger. dette vil jeg påstå med det grunnlaget at jeg har i dag en 19" skjerm til 3000 og et ati radeon vivo som funger veldig bra. Ingen hodepine her i gården etter 17 timers prosjektarbeid. Sammenhengende (godt nok testet?). 1280*1024 @ 85hrz.

Ati har lagt til nye funksjoner som skal bedre grafikken.

2. Driverne begynner å bli bra. I nyeste testen jeg har sett holder ATI følge med geforce ti500 på nesten alle spill. Hastighet er ikke alt og når det som vises på skjermen skal være bedre så gir jeg f#¤% i om det er 6-10% tregere. Unreal spiller jeg ikke så det hopper jeg over. Å kjøre sandra 2001 på min pc er ikke akkurat drømmen for meg da. Har andre interesser.

3. En får med mye tillegesfeatures på kortet. (2 utganger analog og dvi+s-vhs utgang til tv´n. Med i retail pakka kommer det også diverse kabler for dette. Ati har også lagt inn nye grafikk rutiner for å forbedre grafikken som Truform, Smartshader, Smoothvision + noe til. I tillegg er støtten for 2 skjermer meget god og med ulike valg innen for denne (Hydravision) og når tv ut funksjonen er forbedret fra den allerede gode radeon 1 brikken så er jeg fornøyd.

4. Pris. Ati radeon koster under 3000 kroner og dumper sikkert ned met 2500 i løpet av januar vil jeg tro. (Håper det.) Geforce 3 koster FRA omtrent 3500 og oppover.

5. Eneste kortet til nå som er laget for direcx 8.1.

"Godkjent" for xp (om det har no å si).

Nei kort og godt et realt kort om bare butikkene rundt omkring her nå kunne snu seg litt rundt å skaffe dette kortet så hadde jeg blitt meget fornøyd!

Lenke til kommentar

Stonescream har flere gode poeng, det må inrømmes. Men hva med denne "skjulte prosessorkraften" til GeForce 3 ? At spillfirmaene kan programmere GPU'en, at den er nesten lik Xbox sin, som det nå blir laget mange spill til, osv.

Driverene til Radeon er sikkert blitt mye bedre, det er jeg sikker på, men detonator driverene er blitt mye bedre de også gitt. 3dmark scoren går jo nesten opp 500 hver gang de gir ut nye drivere (jaok, litt overdrevet).

Selv har jeg geforce3, så det er kanskje ikke så rart at jeg forsvarer den :wink:

Men radeon er billig ja, det skal den ha.

Men for å være litt usakelig, når har ATi hatt en skikkelig suksess på 3dkort ?

Lenke til kommentar

Hvilket kort som blir best på spill er vel egentlig bare bagateller... For ingen av spillene vil utnytte de kortene har. Det er tragiske med pc egentlig... spillutviklerne tørr ikke lage spill som krever gf3 eller r8500 av den enkle grunn at markedet er alt for lite til å leve av. Om rundt 1 år kansje? eller 2 før spill virkelig utnytter kortene. Sånn sett lønner det seg lite å kjøpe det "nyeste" siden de blir marginalt bedre på spillene som lages nå.. Er stor fornyd med Kryo jeg så jeg er ikke på noen av sidene som krangler så busta fyker :eek:)

Og...om ati er kjent på 3dkort? Tja.. la meg svare med ett nytt spørsmål?

Hvem trodde for noen år siden at ett lite selskap ved navn AMD skulle gi STORE Intel real konkurranse, og på god vei til å overgå?

Poenget er at i dataindustrien så går ting utrolig fort og hver gang ett nytt kort kommer er det på grunn av noen smarte hoder.. mulig det er de hos ATI som klekker ett gull egg, eller noen konkurrenter...

Mvh Realace

Lenke til kommentar

Imhotep sa:

_____________________________________________________ Men for å være litt usakelig, når har ATi

hatt en skikkelig suksess på 3dkort ?

ATI hadde faktisk et kort som het ATI RAGE PRO som av PCMagazine ble kåreet til beste "3D-kort" i ´96. Dette var jo rett nok like før Voodoo-kortene ble vanlige, men likevel....

Torfinn

Lenke til kommentar

Skal man ha MAX ytelse, så kjøper man GF3, da vet man at man får et kort som er optimalisert for omtrent alle spill som kommer ut.

Jeg har selv et GF2 Ultra og er foreløpig fornøyd med det. Jeg så en skrev om 17timers prosjektarbeid, og ingen hodepine etter det, siden han hadde ATI kort. Jeg kjører i 100hz oppløsning, og har et krystallklart bilde, så ATI er ikke så spesielt som du tror :wink:

ATI er no dritt, dårlig driverstøtte og slike ting, skaffer man seg en geforce så er man sikker på at man får den beste ytelsen man kan få idag, og at man har et kort som ikke har drivere til det neste quake spillet eller no sånt.

Lenke til kommentar

wolla.. jai spille ce ess.. jai kjope g fårse 3..

FUCK CS. FUCK q31 fuck alt som kalles spill

kjøp ATI ... fuck nvidia.. la nvidia blø å dø ...

jaggu saklig post å greier, tror dere jeg klarte å erte på jeg sånne "nvidia" wannabe lovers eller ??

Hehe

Housey

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...