SPRCO Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Hei. Dette er problemet: Jeg har en trådløs ruter/boks eller hva det nå heter, som skal kunne gå i 54 mbps. Når denne 'boksen' var ny holdt den seg på 54 mbps hele tiden og jeg hadde lite problemer med internett. Men nå skifter den hastighet hele tiden, mellom 2 og 54 mbps. sa_1_.bmp Dette fører til at jeg blir disconnecta veldig ofte når jeg f.eks. spiller Battlefield 2. Dette er selvfølgelig veldig irriterende, så jeg lurer på hvordan man kan få denne ruteren til å bli mer stabil. Jeg vil legge til at ruteren ikke er mer enn et halvt år gammel, jeg sitter 20 cm. fra den og dette er en bærbar data. Håper noen kan hjelpe! Takk. Endret 31. januar 2006 av NoElite Lenke til kommentar
hingsten Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Kanskje det sitter en luring av en nabo og suger opp nettet ditt? Prøv og sett noe sikkerhet eller noe på den? Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Nettverket er passordbeskyttet. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Last ned og kjør http://www.netstumbler.com/downloads/ Se om det er andre nettverk som kjører på samme kanal som deg. Bytt til en ledig kanal og se om det hjelper.... Ellers så kan det hjelpe å oppgradere firmware og drivere Endret 31. januar 2006 av taz Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 selv om du har satt wep på vil det ikke si 100% sikert naboen ikke snylter fra deg :=) .... du kan loge inn på routern og sjekke hvem wlan mac adresser som er koblet til. hvis det er kun deg så prøv og snu antenna 90grader en vei. Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvis du sitter 20cm fra routeren kan du vel bare bruke kabel? Lenke til kommentar
Sevald Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er vel mogleg han vil kunne bevege seg rundt litt. Poenget med å fortelje oss avstanden var kanskje berre for sleppe at folk seier: "Kor langt frå sitt du" Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Er vel mogleg han vil kunne bevege seg rundt litt. Poenget med å fortelje oss avstanden var kanskje berre for sleppe at folk seier: "Kor langt frå sitt du" 5529862[/snapback] Riktig riktig. Takk for alle svar. Er litt ''noob'' på dette, men hvordan skifter jeg kanal og hvordan sjekker jeg om det bare er jeg som er koblet til ruteren? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Du må logge deg inn på routeren,der vil du se hvilke brukere som er tilkoblet og der bytter du kanal under wireless.. Vist du forteller hvilken ruter du har blir det litt enklere å hjelpe deg.. Endret 1. februar 2006 av taz Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 D-Link (det står ''AirPlus G+ Wireless VPN router'' på den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå