Gå til innhold

Warner Bros skal selge filmer via nett

mintman

Anbefalte innlegg

Warner Bros. skal bruke samme distribusjonsmodell som fildelerne, når de skal selge nye videofilmer:

Les mer VG Nett

Endelig sier nå jeg. Tror dette er rette veien å gå skal man begrense piratkopiering, men alt er veldig avhengig av pris. Jeg tror ærlig talt ikke at hvis de skal ta like mye som en vanlig DVD film, at folk kommer til å bruke det. Bør jo være rabatter ved "å gjøre det selv".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er tingen er jo at folk ikke gidder å vente. Derfor laster de ned filmene. Pluss at det er gratis da. Har mer tro på den teorien om å slippe filmen på kino, dvd og kanskje nett salg samtidig. Kinoen ville vel kanskje merka en nedgang, men alt i alt så ville vel filmene tjent mer penger? Og det er vel det alle filmselskapene er ute etter.

Lenke til kommentar

Noen som så sist "Beyond tomorrow"? Philips har jo et smart system på trappene, som visstnok kommer om rundt 5 år. Last ned og hør på MP3 musikk gratis i 24 timer før låten blir gjort om til et kort lydklipp og en må kjøpe den for å lytte mer. Genialt, sier nå jeg, men folk vil helt sikker klage på det og.

Lurer uansett på om noe slikt kunne fungert med film, om enn i et litt annet opplegg.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Prisen blir akkurat den samme som en vanlig DVD-film, melder The Wall Street Journal. Og filmene lanseres samtidig som de dukker opp i butikkene, verken før eller etter.

Poenget med å laste det ned når det koster like mye? Vi sparer dem tross alt for mye embalasje.

5527506[/snapback]

Hør hør! Jeg har da alltid trodd at grunnen til at nye DVD filmer koster så "mye" er pga coveret og dvddiscen, men med dette her slipper dem jo alt dette. Eller ikke vist de også selger filmen på DVD i tillegg, men da vil jo ganske sikkert ikke alle kjøpe den på dvd sånn som nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...