asad Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Igjen, begynner jeg bli usikker angående harddisk innkjøpet. Jeg tenkte jeg skulle ha 2xhitachi 250Gb + 150gb raptor i den nye maskina mi. Dette kommer på 4500kr ca, og vil resultere i 650gb. Hvis jeg derimot går for 4x250gb, betaler jeg 3800kr og får 1TB lagringsplass. Pc`en min skal brukes til en god del videoredigering og spill ( oblivion ) . Dere som har kjøpt den, er den verdt pengene? Lenke til kommentar
roac Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Igjen, begynner jeg bli usikker angående harddisk innkjøpet. Jeg tenkte jeg skulle ha 2xhitachi 250Gb + 150gb raptor i den nye maskina mi. Dette kommer på 4500kr ca, og vil resultere i 650gb. Hvis jeg derimot går for 4x250gb, betaler jeg 3800kr og får 1TB lagringsplass. Pc`en min skal brukes til en god del videoredigering og spill ( oblivion ) . Dere som har kjøpt den, er den verdt pengene? 5527259[/snapback] Hvis du skal bruke PCen til videoredigering: En systemdisk pluss 4 disker i raid 0, med stor blokkstørrelse på stripingen (64k eller 128k). Det vil være desidert kjappest. Merk at dataene ikke er så trygge på raid 0. Med fire disker sier jeg at risikoen er 16-doblet. Ca 4 ganger så stor sannsynlighet for at data går tapt (en disk ryker), og 4 ganger så mye data går tapt (siden du mister alle fire diskene). Men, det er jo mulig å lagre det ferdige materiale et annet sted enn på raid-0 settet. Lenke til kommentar
asad Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Vel, jeg spør egentlig bare dem som har kjøpt denne disken, om de mener at den ytelsesforskjeller er verdt prisen Pcen skal brukes blant annet til videoredigering ja, men noe raid 0 blir det nok ikke. For risikabelt. Btw, skulle ikke 74gb versionen av de nye raptorne komme ut snart? Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Vel, jeg spør egentlig bare dem som har kjøpt denne disken, om de mener at den ytelsesforskjeller er verdt prisen Folk flest liker ikke å innrømme at de har kastet penger ut av vinduet, og kommer derfor til å si ja. Lenke til kommentar
roac Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Vel, jeg spør egentlig bare dem som har kjøpt denne disken, om de mener at den ytelsesforskjeller er verdt prisen Folk flest liker ikke å innrømme at de har kastet penger ut av vinduet, og kommer derfor til å si ja. 5529599[/snapback] Det kommer nå an på hvilke behov man har også da At en del kjøper Raptor uten å ha behov for den ekstra ytelsen (eller sågar uten å merke den) er nok så, men det er også helt klare bruksområder hvor en Raptor gjør seg. Virtualisering er definitivt en av dem. Lenke til kommentar
asad Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Vel, jeg spør egentlig bare dem som har kjøpt denne disken, om de mener at den ytelsesforskjeller er verdt prisen Folk flest liker ikke å innrømme at de har kastet penger ut av vinduet, og kommer derfor til å si ja. 5529599[/snapback] :!: Det der er faktisk ikke så langt unna sannheten som man skulle tro! Ok, jeg får bare se hva jeg føler for/har råd til , når jeg sitter der og skal besteille pc`en. Lenke til kommentar
Opteron Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Heisann. Bruker en 75GB Raptor nå som system disk, der jeg har instalert spill ol. Siden HD er det tregeste på maskinen, så blir jeg å kjøpe meg en 150 Raptor. Eentuelt en 75GB til, og kjøre dem i raid. Om det er verd pengene, kommer jo litt ann på hvor mye penger du har De som sier at det ikke er verd pengene trøster nok seg selv, hadde de hadd råd så hadde de nok kjøpt en de også. Men siden du skal drive med videoredigering, så er nok lagringkapasiteten viktigst. Lenke til kommentar
asad Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Heisann. Bruker en 75GB Raptor nå som system disk, der jeg har instalert spill ol. Siden HD er det tregeste på maskinen, så blir jeg å kjøpe meg en 150 Raptor. Eentuelt en 75GB til, og kjøre dem i raid. Om det er verd pengene, kommer jo litt ann på hvor mye penger du har De som sier at det ikke er verd pengene trøster nok seg selv, hadde de hadd råd så hadde de nok kjøpt en de også. Men siden du skal drive med videoredigering, så er nok lagringkapasiteten viktigst. 5529812[/snapback] Lagringskapasitet, ytelse ja takk begge deler Skal bruke rundt 25.000kr på mitt nye system ( uten skjerm, med alt annet ) så det er kanskje ikke så dumt å investere i en kjapp disk. .. Ugh, jeg og min evne til å beste meg ^^ Lenke til kommentar
whom Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Den var såpass dyr at jeg hadde spart kronene. Hitachi diskene (raid eller ei) yter veldig bra, og burde gjøre de fleste tilfreds. Den nye 75 gb Raptor bonusen ville jeg heller tatt litt senere når prisene, også for denne har gått litt ned og når Oblivion manien har slått inn for fullt. Lenke til kommentar
asad Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Den var såpass dyr at jeg hadde spart kronene.Hitachi diskene (raid eller ei) yter veldig bra, og burde gjøre de fleste tilfreds. Den nye 75 gb Raptor bonusen ville jeg heller tatt litt senere når prisene, også for denne har gått litt ned og når Oblivion manien har slått inn for fullt. 5530041[/snapback] Har du anelse om når ca de nye , 74gb-raptorne kommer ut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå