Gå til innhold

xp skoleversjon begrenset virkningstid..?

Anbefalte innlegg

Kjøpte en xp pro, skoleversjon, for en litt "bedre" pris. cd 1,5 år siden. Men nå får jeg beskjed om at cd'en er ugyldig når jeg booter og skal instalere på nytt..

Er det lagt inn noe begrensninger på den skoleversjonen..? Det sa de iallefall ikke noe om på butikken.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en xp pro, skoleversjon, for en litt "bedre" pris. cd 1,5 år siden. Men nå får jeg beskjed om at cd'en er ugyldig når jeg booter og skal instalere på nytt..

Er det lagt inn noe begrensninger på den skoleversjonen..? Det sa de iallefall ikke noe om på butikken.. Noen som vet?

5527095[/snapback]

:no: ingen begrensning

Lenke til kommentar

5527095[/snapback]

Er du sikker på at det er en bootable CD?

Lenke til kommentar

5527095[/snapback]

Er du sikker på at det er en bootable CD?

5527399[/snapback]

Jepp, den booter. Jeg ringte ms. Han sa det kun var en oppgraderings-cd.. :s at jeg måtte ha windows fra før..?? hva er det for noe da?? hvorfor skulle jeg da kjøpe en original xp-cd til 6-700,- hvis jeg har xp fra før.. er ikke helt med på den jeg men..

Lenke til kommentar

Har du en gammel win98 CD liggende, installerer du den først. Så bruker du din "skole-xp" og installerer videre.

Dette skal gjøres hver gang du vil installere forfra. Så er den helt og aldeles "gjyldig".

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Slik jeg husker fra når jeg intalerte windows xp pro student. så var det slik at under instalasjon så får du beskjed om og sette inn cd med windows 98 eller nyere.

Altså så skal du ikke trenge og legge in den gamle windowsen helt fra starten først, skal bare sette den inn en gang under instalasjon (av win xp) slik at de "ser" at du har en windows versjon fra før.

håper det var skrevet forståelig, var i vært fall slik de var sist jeg instalerte win xp.

Lenke til kommentar
Slik jeg husker fra når jeg intalerte windows xp pro student. så var det slik at under instalasjon så får du beskjed om og sette inn cd med windows 98 eller nyere.

Altså så skal du ikke trenge og legge in den gamle windowsen helt fra starten først, skal bare sette den inn en gang under instalasjon (av win xp) slik at de "ser" at du har en windows versjon fra før.

håper det var skrevet forståelig, var i vært fall slik de var sist jeg instalerte win xp.

5540899[/snapback]

Ennå bedre. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...