Gå til innhold

PC til 3D & Video - Hva anbefales?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du lest retningslinjene?

Har du f.eks. et AGP skjermkort som skal brukes? Har du strømforsyning som holder mål?

Asus P5WD2 Premium ca. 1750,- (PCIe)

Intel Pentium D 930 ca. 3000,-

Corsair Value Select DDR2-533 2048 MB ca. 1950,-

Tilsammen ca. 6700,-

Her har du mer å gå på i fohold til den prisen du spesifiserte. Oppgrader f.eks til en raskere prosessor eller mer/raskere minne.

Lenke til kommentar

Hei!

Beklager, men jeg tenkte å kjøpe skjermkort når jeg vet hva jeg skal ha av hovedkort etc. (dette kommer utenom den prisen jeg sa i sted.)

Det jeg trenger råd om er om det anbefales Intel eller AMD feks.

Hvilket system jobber best til dette formålet?

Finnes det hovedkort idag som kan klokkes i %?

Lenke til kommentar
Hei!

Beklager, men jeg tenkte å kjøpe skjermkort når jeg vet hva jeg skal ha av hovedkort etc. (dette kommer utenom den prisen jeg sa i sted.)

Det jeg trenger råd om er om det anbefales Intel eller AMD feks.

Hvilket system jobber best til dette formålet?

Finnes det hovedkort idag som kan klokkes i %?

5527345[/snapback]

Valget mellom AMD eller Intel er smak og behag. Du kan sammenligne prosessorer i Tom's Hardware Guide CPU Charts i forskjellige programmer. AMD kommer litt bedre ut, men er for tiden også litt dyrere enn Intel dobbelkjerne prosessor.

Overklokking i %? Det vanlige er å øke FSB/HTT for å overklokke prosessor. Her gjelder det å ha god kjøling og minne som klarer høye frekvenser.

Lenke til kommentar
Overklokking i %? Det vanlige er å øke FSB/HTT for å overklokke prosessor. Her gjelder det å ha god kjøling og minne som klarer høye frekvenser.

5527511[/snapback]

Ja, det hovedkortet jeg har nå heter ASUS P4GD1 og i biosen kan jeg velge å overklokke med 10%, 15%, 20%, 30%................veldig enkelt for meg som ikke kan så mye. Så jeg har min pc overklokket 20% konstant. Dette ønsker jeg å gjøre i mitt neste oppsett også. Noen som vet om dette går an på andre ASUSkort feks på 775, eller AMD socket?

bmp

Lenke til kommentar

5527511[/snapback]

Ja, det hovedkortet jeg har nå heter ASUS P4GD1 og i biosen kan jeg velge å overklokke med 10%, 15%, 20%, 30%................veldig enkelt for meg som ikke kan så mye. Så jeg har min pc overklokket 20% konstant. Dette ønsker jeg å gjøre i mitt neste oppsett også. Noen som vet om dette går an på andre ASUSkort feks på 775, eller AMD socket?

bmp

5527726[/snapback]

Jeg kjører et Asus A8N32-SLI (socket 939) Dette kan overklokkes med 5, 8, eller 10%

Lenke til kommentar

Joda, det ser ut som det siste her funsker greit det. Har bare dårlig er faring fra sist jeg hadde ABIT. Tror det var IS7 eller noe, et pissekort! Så er jeg så utrolig fornøyd med ASUSkortet jeg har nå, har derfor ikke sett på andre merker i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...