Billy Bob Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jeg tenkte å planlegge livet mitt, og da har jeg lyst til å finne ut når jeg må ta førstegangstjeneste. Noen som har vært borti dette, f.eks dere som har tatt førstegangstjenesten? Endret 31. januar 2006 av Billy Bob Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Etter vdg er vanlig innkalling. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Innkalling er en ting, jeg har vært på sesjon. Men der ble vi enige om at jeg skulle inn januar -06. Trenger et nummer jeg kan ringe og høre. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 http://www.vpv.mil.no Du kan sende e-post til: [email protected] Eller du kan ringe 815 55 580 (i følge nettsiden) Har hørt at det er uvanlig å bli innkalt etter fylte 25. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Fra lov om Verneplikt, kapittel 2: «§ 11. Førstegangstjenesten skal avtjenes uten unødig opphold. Den skal så vidt gjørlig være avsluttet innen utløpet av det år den vernepliktige fyller 22, med mindre utsettelse med avgjørelsen om tjenestedyktighet etter § 30 første ledd, eller hans eget forhold har vært til hinder for det.» Slik det er i dag er det umulig å si noe om når (eventuelt om) du kommer til å bli innkalt. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Ok, ting ble litt forvridd her, jeg laget innlegget samtidig som jeg var på jobb. Saken er: Jeg var på sesjon rundt 02-03. Da ble vi enige om at jeg skulle gå ut læretiden min og begynne som sivilarbeider januar 06. Tiden har gått og jeg har egentlig ikke tenkt på det, til nå. Jeg har ringt til VPV, de ba meg ringe sivilforsvaret. Jeg ringte Sivilforsvaret, men de hadde ikke mottatt noen papirer på meg, så jeg tror jeg er midt i mellom. Spørsmålet er bare hvordan jeg skal finne ut av dette her.. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Tja, bruttern skal liksom være sivilarbeider, men han har ikke hørt et ord fra dem. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 jeg avtalte med sersjanten el hva det no var på sesjon at jeg skulle kalles inn august 06. når får jeg brev om jeg har kommet inn eller ikke?. vært greit med en bekreftelse på om jeg skal inn eller ikke slik at man slipper å gå og lure. noen som vet? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Tror innkallingene kommer i mai, iallefall på våren. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 www.dimme.cjb.net Opphør all kontakt med forsvaret og siviltjenesteadministrasjonen. Dimm fra militæret/sivl.tj og spar 1år av livet ditt. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 magicus, gutten som lekte med barbie isteden for actionman? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 magicus, gutten som lekte med barbie isteden for actionman? 5529656[/snapback] Slike uttalelser er arkaiske og meningsløse. Men, det er definitivt verdt å tenke på om man faktisk vil inn i Forsvaret, om man ikke vil det er mulighetene gode for å droppe hele maset. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Tankene svirrer for tiden. Egentlig har jeg lyst til å slippe hele greien, får fagbrevet snart, og en fin inntekt. Men jeg er litt lei jobben også, så det hadde kanskje vært greit med en avvikling. Sikter på sivilarbeider på en ungdomsskole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå