Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

valg av sub og forsterker

axel g

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, om du ikke ser for deg å bruke mer så go for it.

En idè kunne jo være å se deg om etter en firekanaler som kunne drevet det du har foran i samme slengen også.

DynaBel BF0804 vil nok gjøre en aldeles kurant jobb, avhengig av hvilket element du har liggende hjemme selvfølgelig.

Kabler og slikt har du eller?

Lenke til kommentar

Jeg har alt av kabler ja, og jeg har også 2 andre forsterkere som allerede er tilkoblet.

Har en 2 f kondensator, så jeg tror bilen skal klare å drive det?? eller har lyst til å kjøpe komponentsett til front lyd, noen tips

Lenke til kommentar

en liten historie om rockford fosgate

Det var i min ungdom da eg begynte med bilstereo å ikke kunne så mye som eg kan no (fortsatt ikke så mye). Da var det rockford for alle pengene. Vi kunne sette oss ned en kompisgjeng å bestille rockford utstyr til øyan datt ut, Dette var noe av det eg hadde i min bil i hele 3 måneder. Det eg fant ut var at subbene deres (bygde kassene etter specs fra sidene demmes) spilte ikke så pent. Det ble liksom som om det var fint lite så lenge du ikke var der hvor subben trivdes, men når dem trivdes ble det høyt nåkk til den store gullmedaljen. (Noe som gjør at rockford subber er enkle å videre selge når man går lei det, fyr opp en rap sang å dem e solgt) Eg har aldri hatt nåkka galt å si om forsterkeran demmes sia dem kan lastes i 2 ohm, uten at det står at dem tåle det. (Ikke gjør det om du kanskje vill ha garanti for dem en gang i tia) Å eg kjøre faktisk med to gamle power forsterkere den dag i dag, ser ut som dem på bilde bare lys grå. Men femten tommerne jeg har no fra mtx e faktisk bedre til å spille varierte bass frekvenser enn di gamle rockfordan mine brukte. Så eg ville heller brukt en to tre timer evt dager på å finne noen sider rundt om kring hvor di anbefaler ting, å se hvilken subber som snakker til deg, ellerhar et lydbilde som ligner ditt..

Vil også anbefale deg å kjøpe litt og litt om gangen dersom du har lite med penger, det va det eg gjor å det eg har no e ikke så ille.. (byttes ut til sommern mest sannsynligvis)

Lykke til å tilgi meg for denne bablingen som sikkert ikke har nåkka med saken å gjøre

Lenke til kommentar

Nåh, det finnes da heldigvis en fornuftig mellomting også, problemet er at det er så utrolig mye rart å velge mellom og forferdelig mye som rett og slett ikke holder mål kvalitetsmessig. I tillegg er det endel som selger på gammelt renommè og/eller store klistremerker uten at kvaliteten gjenspeiler prisen en betaler for det.

Det er nå min rent subjektive oppfatning av tingenes tilstand :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...