Gå til innhold

Aften i Finland

bjornkn

Anbefalte innlegg

Et lite stemningsbilde fra fjorårets mål for den årlige MC-turen - henge opp hengekøyer ved et vann i Finland :)

Litt justerte farger og levels i PS.

Olympus C-50Z

Plastposen på bakken ble først redigert vekk, men passer egentlig best der den er, som et lite skår i idyllen ;)

post-40718-1138703924_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte godt stemningen og lyset, men synest grønnfargen var i overkant metta. I tillegg blir bildet sjemmet av litt tekniske ting som skyldes objektivet (CA, kantuskarphet..), men det er ikke så viktig her.

Tør jeg tippe på at du måtte prøve køya med en iskald Lapinkulta i hånda?

;)

Lenke til kommentar

Det er nok på grensen av hva en liten kompakt liker ja, med ISO 320 og f2.8 rett mot sola...

Når det gjelder grønnfargen skulle jeg nesten ønske jeg greide å få den enda saftigere ;) Det er ikke spesielt realistisk, men jeg ble veldig hekta på en billedserie jeg så i svenske FOTO for 30 (?) år siden, med skoginteriører i utrolig saftige gulgrønne farger. Lange tider etterpå prøvde jeg på forskjellige vis å få noe lignende farger, men det var komplett umulig. Dette var jo lenge før Photoshop dukket opp, men jeg tror de må ha gjort noe triksing på veien fra film til trykk?

Men nå er det jo nesten for enkelt...

Lenke til kommentar

Det er jo en av de artige tingen med å bruke digitalt kamera. Endelig er det enkelt å oppnå de effektene man har slitt for å få til i årtier. Selv manipulerte jeg et bilde i går kveld, som var ment å se ut som om det var tatt med negativ film på '60-tallet. Var ganske fornøyd selv. Kan legge det ut hvis noen er interessert, men slike øvelser blir kanskje litt sært for de fleste her?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...