Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen etter nytt system

Anbefalte innlegg

Hallois.

Jeg kjøpte for litt siden er et helt nytt system til PC'en (Intel P4 Socket 775) når AMD64-cpuen tok kvelden. (Ja, de produserer ikke AMD64-cpuer til socket 754, så jeg gikk over til Intel)

Jeg fikk da delene og satte sammen alt. Det som var nytt var HK, CPU og èn RAM-brikke. Jeg startet PCen, og installerte XP uten problemer.

PCen stå på i noen timer før jeg fikk en bluescreen alà BAD_POOL_HEADER. Trodde dette var ingenting, så jeg startet PCen på nytt. Etter ca. 1 time får jeg samme bluescreen.

Jeg tok ut da den nyeste minnebrikken, og PCen kjørte da glatt uten bluescreen i mange timer, intill jeg fikk jeg en annen bluescreen,

IRQ LESS_OR_NOT_EQUAL. Jeg prøvde da og sette inn den nye minnebrikken igjen, og da fikk jeg bluescreen igjen.

Jeg tok ut da den gamle minnebrikken, og sitter nå med kun den nye, og har enda ikke opplevd en bluescreen, men er sikker på at blåskjermen er rett rundt hjørnet.

Bluescreen'ene kommer som regel når jeg spiller CS, ser på film med media player eller surfer.

Kan det være at PSU'en ikke leverer nok strøm til RAM? Eller er jeg helt på villspor?

Systemet:

Intel Pentium 4 2,66 Ghz

MSI PM8M2-V Socket 775

1024 MB RAM (2xTwinMos PC3200)

Gainward GeForce Nvidia 5700

Veldig uryddig det jeg har skrevet, men jeg håper dere forstår.

Takker på forhånd, soldis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

Fikk i dag en ny minnebrikke av Komplett, og skulle til min store glede sette den inn igjen.

Jeg starter PCen og alt virker vel helt til jeg kommer til innlogging. Skjermen blir svart i et par sekunder, før den kommer tilbake. Etter 10 sek kommer innloggingskjermen, og jeg får logget på.

Etter ca. 5 min, så får jeg bluescreen. (Sjekk vedlegg)

Jeg velger da og bytte plassene til brikkene slik at RAM-brikke #1 går i slot2, og omvendt. Jeg skrur på PCen, og får ingen problemer før jeg skal logge inn og alt ser vel.

Og nå sitter jeg her, og bare venter på at en bluescreen skal komme.

Hvorfor kommer bluescreen'ene? Funket jo perfekt med RAM-brikke #1 i slot1 i ukesvis nå.

Noen med idèer eller tanker?

Takker på forhånd, soldis.

post-48372-1139932149_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...