Gå til innhold

Hvilken student PC?

noman83

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter en bærbar til under 10 000,-. Er åpen for det meste, også apple...

Hovedoppgavene vil være office, internett, nedlasting, fordel med video-ut. Skal helst være lett og liten og ha lang batteri-tid. Skal ikke brukes til spilling.

Noen som har erfaringer eller anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er på utkikk etter en bærbar til under 10 000,-. Er åpen for det meste, også apple...

Hovedoppgavene vil være office, internett, nedlasting, fordel med video-ut. Skal helst være lett og liten og ha lang batteri-tid. Skal ikke brukes til spilling.

Noen som har erfaringer eller anbefalinger?

5526800[/snapback]

Gå til PC bygger hos komplett.no, da kan du konfigurere en MSI S260, som er under 2 kg, 12.1" med meget gode specs, og du kan få den til under 10.000 hvis du ikke trenger Windows også.

Endret av dh_iglocska
Lenke til kommentar

Tidligere når jeg har lest rundt på forumet her, så har jeg ikke skjønnt hvorfor folk klager på at andre ikke gidder å bruke søke funksjonen i forumet her før de starter en ny tråd.

MEN....

Når dette blir den.... ja er det 6. personen som spør om akkurat det samme på under 24 timer, så kan jeg forstå det også..

Nå ser jeg at du er ny, men hadde du trykket på FORUM >> Bærbare PCer så hadde du funnet endel tråder om akkurat det samme.

F.eks her

her

og her

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk sjekket en del, men det er veldig stor forskjell på en som vil ha en bærbar til spilling eller til andre grafikk-krevende applikasjoner og på en som skal ha en til tekstbehandling og internett.

Jeg har sjekket de mange trådene på forumet, men fant ikke noen som stemte med mine specs...

(Edit: sjekket innleggene, de to første er fra samme forfatter og han trenger til spilling, den siste har ingen specs angående skjerm!)

Endret av noman83
Lenke til kommentar

Det er egentlig det jeg også har funnet ut! Men hva med 14 skjerm da? Føler liksom ikke helt for å kjøpe apple... Er ikke så mange tester av de maskinene satt opp mot andre windows maskiner. Den skal være bærbar, i den forstand at den er lett å frakte.

Noen som har erfaringer med 12" og 14" skjerm? Er det veldig mye forskjell på disse med tanke på at man skal ta med på skolen nesten hver dag?

Lenke til kommentar

Alle jeg kjenner som har 12" ibook er i hvertfall veldig glade i maskinene sine. Minus er at de ikke er så veldig kraftige, pluss er at de er veldig solid bygd, er små og kommer med mye programvare. Du får kjøpt de med 5% rabatt på apple sin undervisnings-butikk, samme med studentversjon av office.

14" pc kan sikkert fungere fint det også. Jeg har selv en 15" dell som jeg har frakta fram og tilbake til skolen. Har kun blitt brukt på lesesal da, alt over 12" er litt for stort til bruk i forelesning egentlig... Ellers synes jeg de 13,3"-widescreen pcene de selger på Expert nå er veldig søte. Mener de er mulig å få ned i 9000.

Edit: http://www.best-buy.com/bbshop/product.asp?sku=59151

Mener jeg har sett den billigere i butikk, da med celeron m-prosessor.

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar

den så jo ikke verst ut! Har jo mest lyst på apple da den skal være stabil og ser litt bra ut også. Men det er bare det at det virker som om teknologien deres er litt gammeldags for at man skal betale 10 000,-.

Takk for svarene! Får prøve å sjekke litt mer på nettet, fint om flere kommer med anbefalinger!

Lenke til kommentar

Sjekk ut dell insprion 630m som det er laget endel tråder om.

Hvis du ikke tenker på spill kan du få en 14.1 wxga widescreen maskin med mange av tislvarende eller bedre deler enn komplett s260 til en pris mellom 6000 og 7000 kr alt ette rom du legger ved større harddisk bluetooth ol.

Denne har også den nyere standarden expresscard som er n yere en pccard.

Her får du en veldig godt studentkontormaskin til en pris man som regel må forvente celeron cpu ogsvakere kompontenter.

Jeg så også på komplett s260 før. Men den prisklassen kan man jo også få en maksin med ekstern grafikkkort som også drar bedre spill.

Lenke til kommentar

Da faller valget mellom disse to:

Dell Inspiron 630m med:

- Pentium M 750 1,86GHz

- 1024MB ram (2 x 512MB)

- 60GB HD (5.400RPM)

- 14,1 skjerm

- DVD-brenner

- 9 Cell batteri (som jeg har skjønt varer denne ca 5 timer??!)

Denne kommer på 8090,-

Eller så er det Apple iBook med:

- 1,33GHz PowerPC G4

- 512 MB ram

- 40GB HD

- 12,1 skjerm

- DVD-rom/cd-brenner

Denne kommer på 8350,- ca etter studentrabatt

Vekta på dem er vel ikke så veldig mye forskjellig etter det jeg har forstått. Internett og Office får jeg vel brukt uten problemer på dem. Men hvordan vil det være å se på film på tv gjennom den bærbare? Er apple sin bedre på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...