Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bredbånd i Norge


Anbefalte innlegg

Sverige er flatt, sentralisert og har dobbelt så mange innbyggere som Norge. Vi kan ikke forvente samme tilbud. Det er ren markedslogikk. Tilbud og etterspørsel. Uansett så leverer NGT 3.5Mbit til samme pris, og 6.5mbit for bare 60kr ekstra. 90% av norske internettbrukere klarer seg per i dag flott med 1mbit.

 

Jeg begynner å bli rimelig lei alle som regner 10-100mbit som en menneskerett uten å ha særlig forståelse for markedsøkonomi og at folk flest ikke er nerder som laster ned 24/7....

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må vi da ikke hisse oss opp i at de fleste av oss gir bengi stjele øø telenor! pokkern heller, det er da mange av oss som har foreldre som betaler nettleie og ****enskap til stjelenor!! vi må da forvente litt av de som nesten har monopol greier å bygge ut!

For all del det er ikke menneske rett med å 10/100/1000, men vi må da forvente oss i 2006 å ha mulighet til å få noe som er bedre en det de fleste av oss sitter på! SElv sitter jeg på en 1/1mbit med ca 5-25% pakketap! så nå har jeg vel effektive 50kb/s / 50kb/s UL ! Og jeg mener de burde ha greid å bygge ut nettet litt bedre! For all del, den siste strekka å kjøre hjem til meg er 700m med grus vei! men men alikevell,, dem greier å ringe fra telenor å prøve å prakke på meg ADSL, som suporten hos telenor sier jeg ikke kan få!

Men back on topick, yess syns det er skikkelig ille at det ikke er mulig å skaffe skikkelig bredbånd i Norge, siden Telenor har så mye penger å rutte med! :mad:

Lenke til kommentar
FÅr da virkelig håpe noe av det de ser forseg der kommer til å skje!

La spesielt merke til fiber inn i hvert hjemm! :dribble:

5532096[/snapback]

 

Det var langt frem, TN er ingenting og nevne når man snakker om fiberutbygging.

Det rulles ut mye fiber i norge og mer vill det komme så TN bør få ut fingen skal de henge med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg er nok en av de heldige jeg da :dribble:

 

RKL tar opp konkurransen mot de store og ADSL2+ !

 

Rælingen Kabellag A/L har besluttet å oppgradere sin teknologi for bredbånd via kabel. Nytt utstyr som overgår ADSL2+ i ydelse er på vei og vil bli installert rundt årsskiftet.

 

Med det nye systemet vil vi kunne levere pakker som overgår ADSL2+ teknologien og derved våre konkurrenter. Men det stopper ikke der - i kabel-bredbåndets hjemmland USA, er allerede ytterligere versjoner av bredbåndsteknologi på tegnebrettet. RKL`s nye utstyr vil kunne oppgraderes også til denne type utstyr.

 

 

 

I tillegg vurderer styret en helt ny WEB basert kundeadministrasjons plattform som vil forbedre servicegraden til våre abonnenter. Denne planlegges implementert på nyåret.

 

RKL`s kunder kan trygt se 2006 i møte - både med hensyn til, TV, bredbånd og telefoni !

 

Som overgår ADSL2+ teknologien

 

Her snakker vi svenske hasigheter 100/100mb iflg en ansatt der. Men hvilke hastigheter de tilbyr, til å begynne med er noe usikkert ennå. Vi har rimelige priser på kabelen synes nå jeg da, og bra hastigheter. Btw så har vi fibrer :D

 

Dett synes jeg ikke er så gærne priser jeg:

 

RKL Start 256 / 128 Kbit/s (4 x ISDN inn) Kr.  98,-/mnd 

RKL Mini      576 / 128  Kbit/s  (9 x ISDN inn)  Kr.  198,-/mnd

RKL Standar 768 / 256 Kbit/s  (12 x ISDN inn)  Kr.  249,-/mnd

RKL Ekstra  1600 / 448 Kbit/s  (25 x ISDN inn)  Kr.  298,-/mnd

RKL Super  3520 / 640 Kbit/s  (55 x ISDN inn)  Kr.  398,-/mnd 

RKL Turbo    6528 / 768 Kbit/s  (102 x ISDN inn) Kr.  498,-/mnd 

RKL Maxi    9216/ 1216 Kbit/s  (144 x ISDN inn) Kr.  598,-/mnd

Lenke til kommentar

@Sylvarius

Det tror jeg sikkert at det er.. men så er du sikkert ikke langt ute på landet i Sverige heller. Du er helt sikkert sør i Sverige og i eller rett utenfor en av de store byene?

Det er jo akkurat det som er poenget.. bor du på rett sted her også kan du få sånne linjer.

Skulle du være ute på landet i en bygd hvor er 4-500 husstander så blir jeg imponert.

Endret av klorin
Lenke til kommentar
@Sylvarius

Det tror jeg sikkert at det er.. men så er du sikkert ikke langt ute på landet i Sverige heller. Du er helt sikkert sør i Sverige og i eller rett utenfor en av de store byene?

Det er jo akkurat det som er poenget.. bor du på rett sted her også kan du få sånne linjer.

Skulle du være ute på landet i en bygd hvor er 4-500 husstander så blir jeg imponert.

5533329[/snapback]

 

Bor ganske langt nord, i en liten by like ved Luleå. Ville ikke brukt denne staden og verdens navle i samme setning... Noe jeg nettopp gjorde :)

 

Mvh,

Sylvarius

Lenke til kommentar
FÅr da virkelig håpe noe av det de ser forseg der kommer til å skje!

La spesielt merke til fiber inn i hvert hjemm! :dribble:

5532096[/snapback]

 

Det var langt frem, TN er ingenting og nevne når man snakker om fiberutbygging.

Det rulles ut mye fiber i norge og mer vill det komme så TN bør få ut fingen skal de henge med.

5532579[/snapback]

 

 

Telenor legger faktisk hybridkabler med fiber i til alle nye boligfelt nå, også i områder som rehabiliteres... Men når det kommer til å bli tilbudt som en tjeneste er en annen sak. Men fiberen er der iallefall.

 

PS... sitter på 26/26mbit linje selv om jeg bor i Norge...(Stavanger) (Har ikke fiber fra lyse nei... men vi har fiber til blokka).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...