Gå til innhold

problemer med lyd...

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg bruker å spille nettspill med kompisene mine og snakke på Ventrilio samtidig. det store problemet oppstår når jeg trykker inn hotkey for å snakke. det som da kan skje er jo at andre snakker samtidig med meg, og når de gjør det så hører de seg selv ca 3 ganger høyere enn da de snakket. Noe annet er at hvis jeg hører på musikk eller det er andre lyder i bakgrunnen(på pc'n), så tar mic'en opp de lydene istedet for stemmen min(værtfall så høres bakgrunnslydene bedre enn stemmen min). hva skyldes dette? har prøvd litt variasjon på hedset og mikrofon, kjøpte en ny mic for noen dager siden, men samme problemet kom igjen. er det lydkortet det er noe feil med?

ps: Jeg har Icemat siberia headset og logitech analog desktop mic.

svar ønskes snarest:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qtXdRFbtay

Beklager, jeg kan nok ikke hjelpe, men jeg ville gjerne at noen fant en løsning, da jeg har det samme problemet. (Hadde ikke det før :S) Det virker ikke som om det har noe med om man spiller eller hva man gjør, fordi det er like mong i alle programmer, både MSN, Skype, Google Talk, VoipSTUNT ++ Pc'en registrerer ikke det man sier i mikrofonen, men bruker ut-signalet fra pcen som inn-signal. Totalt mongo!

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Beklager, jeg kan nok ikke hjelpe, men jeg ville gjerne at noen fant en løsning, da jeg har det samme problemet. (Hadde ikke det før :S) Det virker ikke som om det har noe med om man spiller eller hva man gjør, fordi det er like mong i alle programmer, både MSN, Skype, Google Talk, VoipSTUNT ++ Pc'en registrerer ikke det man sier i mikrofonen, men bruker ut-signalet fra pcen som inn-signal. Totalt mongo!

5604882[/snapback]

Se etter om du har valgt "Mikrofon" som innspillingslydkilde, ved å åpne innspillingsmikseren i Windows. Hvis du har valgt "Stereo miks" eller "Audio CD" isteden, vil ikke lydkortet ta opp mikrofonen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...