Mr Burns Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Eller rettere sagt, jeg trenger en IC som kan måle kapasitans, slik som denne fra Analog, eller denne fra Freescale. Noen som vet om alternativer? Lenke til kommentar
Behydro Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvorfor??? Gjør saken litt lettere å hjelpe om du forklarer litt hva du skal bruke det til... Du kan no pille i stykker ett multimeter som måler kapasitans for eks.... Lenke til kommentar
rozon Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Eller rettere sagt, jeg trenger en IC som kan måle kapasitans, slik som denne fra Analog, eller denne fra Freescale. Noen som vet om alternativer? 5526463[/snapback] Hva er ikke bra nok med disse, og hva må være bedre på alternativet? Gir oss lite å jobbe med Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Eller rettere sagt, jeg trenger en IC som kan måle kapasitans, slik som denne fra Analog, eller denne fra Freescale. Noen som vet om alternativer? 5526463[/snapback] Hva er ikke bra nok med disse, og hva må være bedre på alternativet? Gir oss lite å jobbe med 5529395[/snapback] Politikerne tuter ørene våres fulle av at valgfrihet er bra.... Uansett, jeg holder på med en hovedoppgave der jeg skal forbedre noen kapasitive sensorer, brukt til å måle fraksjonen (olje/gassforholdet) i en flerfasestrøm. Nåvårende elektronikk er basert på en opp/utladningsforløp, der frekvensen gir kapasitansen, som gir fraksjonen. Istedenfor å bruke opamper og A/Der vil jeg integrere mest mulig. Derfor trenger jeg litt å velge i, slik at jeg vet at jeg har valgt "den beste". Den fra Analog er den jeg liker best så langt. Den fra Freescale har ikke så mange finesser, og har ikke digital utgang. Hvis jeg ikke finner noen flere, kommer jeg til å bruke en fra Analog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå