int20h Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 AMD ønsker å forbedre kvaliteten på hovedkortene ytterligere for å komme seg enda sterkere inn i “high-end” og bedriftsmarkedet. Les mer Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Dette kan ikke ses på noen annen måte enn svært positivt. Noe som vil bidra til ytterligere konkurranse mellom AMD og Intel. Og for oss forbrukere er det ideelt. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) tenker dette vil få konsikvenser for oss privatforbrukere med tiden også etterhvert, kompetansen og erfaringene som dannes fra dette kommer helt sikkert til å ta's i bruk i produksjonen av entry level kort til konsumenten. kvaliteten på hovedkort løsningene har vært amd's største problem, i allefall har det vært min erfaring. (med hedelige unntak selvsagt) Endret 31. januar 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 "forutsigbarhet" - håper dette innebærer at de ikke bytte sokkel oftere enn enkelte bytter undertøy lengre... En stor ting de kan gjøre for å øke kvalitetsinntrykket..."robuste" SATA porter, slik som man ser på Intel HK, men som jeg iallefall aldri har sett til ett AMD-basert hovedkort... Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 "forutsigbarhet" - håper dette innebærer at de ikke bytte sokkel oftere enn enkelte bytter undertøy lengre... En stor ting de kan gjøre for å øke kvalitetsinntrykket..."robuste" SATA porter, slik som man ser på Intel HK, men som jeg iallefall aldri har sett til ett AMD-basert hovedkort... 5527082[/snapback] Hjelper ikke om de setter aldri så robuste s-ata porter på hk'et... De jeg har knekt, har jeg gjort på hdd'n uansett.. Håper bare at dette vil gi bedre produkter..! Mer konkuranse for intel er jo heller ikke å forakte.. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Men da vil jo dette også bli dyrere? Det er jo egentlig ikke bra... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Men da vil jo dette også bli dyrere? Det er jo egentlig ikke bra... 5527344[/snapback] Jeg ofrer iallefall gledelig litt pris i bytte for bedre stabilitet og pålitlighet! Lenke til kommentar
G Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Høres ut som et bra initativ. Det som Demogorgon sier er jo en interessant tanke. Vi får håpe det kommer oss hjemme PC brukere tilgode på sikt. Endret 31. januar 2006 av G Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 helt enig. Kvalitet over kvantitet. Betaler heller litt ekstra og får ett HK jeg ikke får ekstra jobb med å feilsøke og evt. bytte (med alt helvete det fører med seg av reinstallasjoner av windows o.l.) Hovedkort. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Er de nåværende AMD hovedkortene dårlige eller? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg vil anta at det er "Rock solid stability" stempelet Intel sine chipset/HK har fått de vil ha de også. Det er tross alt servermarkedet de satser på mest virker det som, og det er her det er viktig Lenke til kommentar
z10an Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) helt enig. Kvalitet over kvantitet. Betaler heller litt ekstra og får ett HK jeg ikke får ekstra jobb med å feilsøke og evt. bytte (med alt helvete det fører med seg av reinstallasjoner av windows o.l.) Hovedkort. 5527602[/snapback] Joda, enig jeg også. Men jeg har hatt 1 hovedkort som måtte byttes og når det er en så "spesiell" del så blir det bare bestilt en helt ny pc. Det er 1340 maskiner i ad og det betyr av 1340 maskiner så er det 200 hardisker som har gått men bare 1 hovedkort. Riktig nokk bare intel men det har vel ikke noe med saken å gjør. jeg selv har faktisk adlri hatt noe annet enn amd hjemme, dette er en positiv nyhet. Endret 31. januar 2006 av z10an Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Dette er et bra tiltak. Stå på Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Men da vil jo dette også bli dyrere? Det er jo egentlig ikke bra... 5527344[/snapback] det koster kanskje 10-20 kroner for å gå opp til førstesorterings komponenter, litt større kondensatorer, heavy duty kontakter osv. det kommer til å koste oss 50-100kr mer, noe jeg GLADLIG betaler det dobbelte av. er så stygglei av bruk og kast produkter made in china. Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 ja hvist det ikke er mere så trodde det var litt større beløp vi snakket om Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Må si dette høres positivt ut Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 100 kroner mer en det i gjennomsnitt koster nå? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 ja, det er ikke store prisøkningene vi snakker om... og de er vel fremdels mye billigere enn high end intel chipsets..? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Men prisene på AMD hovedkort har gått opp, særlig hovedkort basert på nForce4 SLI. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Men det er vel da pga SLI implementasjonene? Hvordan er prisene på Intel hovedkort med SLI i forhold til Intel hovedkort uten SLI? Endret 31. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå