Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er brukernavn og passord på Speedtouch 516i

Anbefalte innlegg

Kjøpte et ADSL-modem fra tele2 og vil gjerne ha full tilgang til alle funksjonene siden det tross alt er mitt private nå.

Jeg HAR søkt på forumet og funnet at tele2/2elet er veldig vanlig, men det fungerer ikke. Har også søkt på google og fant der ut at Administrator og blankt på passord skal være standard. Det fungerer heller ikke.

Har prøvd å resette modemet (med den lille resett-knappen bak) men det vil ikke fungere da heller. Virker som resett-knappen ikke virker i det hele tatt faktisk.

Har også lastet ned og prøvd å kjøre installasjons/oppsett-CD til modemet, men den gnåler også om brukernavn og passord.

Er det noen som vet hva Tele2 bruker som standard på disse? (Thomson Speedtouch 516i) Eller evt. hvordan jeg faktisk får resatt modemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet for en stund tilbake,oppgraderte firmware etter avsluttet abonnement hos Tele2.

Jeg ringte å snakket med en kundebehandler som ga meg noen alternative kombinasjoner av administrator,admin,adsl og Tele2 som passord og brukernavn,til slutt kom jeg inn.

Tele2 har egne passord og brukernavn,ikke fabrikanten sine.

Feks prøv Tele2 som brukernavn og ADSL som passord eller Admin som brukernavn og Tele2 som passord.Test mange forskjellige kombinasjoner med liten eller stor forbokstav,når du har kommet inn lager du selv brukernavn og passord,hjelper ikke dette så ring Tele2.

Lykke til hehe :D

Lenke til kommentar

Prøv om standard passord virker med ftp...

Gå til dos-prompt

ftp 10.0.0.1 (bytt ut med ip på router)

Administrator (husk stor A)

ikkeno passord

Hvis det virker kommer man til config filene, men er ikke sikker på om passordet ligger i de.. Hvis du har kjøpt den kan du vel ringe Tele2 å få passordet?

Lenke til kommentar

Fikk dette på mail fra Tele2

Hei, prøv med Administrator/tele2

Administrator/2elet

Men mener å huske at jeg allerede har prøvd disse. :dontgetit:

Men jeg huska feil :D Administrator/2elet fungerer.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...