sedsberg Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Kjøpte et ADSL-modem fra tele2 og vil gjerne ha full tilgang til alle funksjonene siden det tross alt er mitt private nå. Jeg HAR søkt på forumet og funnet at tele2/2elet er veldig vanlig, men det fungerer ikke. Har også søkt på google og fant der ut at Administrator og blankt på passord skal være standard. Det fungerer heller ikke. Har prøvd å resette modemet (med den lille resett-knappen bak) men det vil ikke fungere da heller. Virker som resett-knappen ikke virker i det hele tatt faktisk. Har også lastet ned og prøvd å kjøre installasjons/oppsett-CD til modemet, men den gnåler også om brukernavn og passord. Er det noen som vet hva Tele2 bruker som standard på disse? (Thomson Speedtouch 516i) Eller evt. hvordan jeg faktisk får resatt modemet? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hadde samme problemet for en stund tilbake,oppgraderte firmware etter avsluttet abonnement hos Tele2. Jeg ringte å snakket med en kundebehandler som ga meg noen alternative kombinasjoner av administrator,admin,adsl og Tele2 som passord og brukernavn,til slutt kom jeg inn. Tele2 har egne passord og brukernavn,ikke fabrikanten sine. Feks prøv Tele2 som brukernavn og ADSL som passord eller Admin som brukernavn og Tele2 som passord.Test mange forskjellige kombinasjoner med liten eller stor forbokstav,når du har kommet inn lager du selv brukernavn og passord,hjelper ikke dette så ring Tele2. Lykke til hehe Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Oooops jeg har Speedtouch 510i sorry! Men det er jo verdt ett forsøk alikevel. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 @sedsberg Sikker på at du holdt reset knappen lenge nok inne.. tror det er ca. 10 sek. som skal til. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg hadde samme problemet,fikk ikke resetet modemet etter utallige forsøk etter bruksanvisningen.Tele2 sitt opplegg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg kan prøve noen av de kombinasjonene. Firmware får jeg ikke oppgradert uten passord og brukernavn. Jeg testa å holde inne resett i ca. ett minutt uten at det ble noe forskjell. Tror det burde holde. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Nå fikk jeg resatt modemet men det funker ikke med default brukernavn og passord. Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Prøv om standard passord virker med ftp... Gå til dos-prompt ftp 10.0.0.1 (bytt ut med ip på router) Administrator (husk stor A) ikkeno passord Hvis det virker kommer man til config filene, men er ikke sikker på om passordet ligger i de.. Hvis du har kjøpt den kan du vel ringe Tele2 å få passordet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Får feil passord med ftp også. Sendt en mail til Tele2 of får se om de vet passordet selv hehe Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Hehe du får det sikkert ved betingelse at du blir Tele2 kunde igjen! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Jeg er fremdeles tele2-kunde, men måtte kjøpe et nytt modem da det gamle (som var leid fra telenor via tele2) var ustabilt. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Fikk du ikke passordet av Tele2 slik at kunne prøve å oppdatere firmware på det gamle før de sendte et nytt modem? Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Prøv om standard passord virker med ftp... Hvorfor i all verden er det FTP-tjener på en router? Er vel mere trolig at det ligger en telnet-tjener eller kanskje en ssh-tjener der? Så trådstarter kan jo forsøke det som klorin beskrev, bare med telnet 10.0.0.1? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Problemet var at det var klin-kul umulig å finne firmware til det gamle modemet. Uansett hadde jeg brukernavn/passord på det gamle, men det fungerte ikke på det nye. Telnet har jeg også prøvd uten hell. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Prøv med login: tele2 pass: 2elet Det er standard på de fleste modemene tele2 leverer. edit: så nå at du hadde prøvd det.. Endret 2. februar 2006 av shakur Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Har du funnet ut hva passordet var? Spent på svaret nå Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Fikk dette på mail fra Tele2 Hei, prøv med Administrator/tele2 Administrator/2elet Men mener å huske at jeg allerede har prøvd disse. Men jeg huska feil Administrator/2elet fungerer. Endret 7. februar 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2009 Og nå fungerer de plutselig ikke. Tele2 har overført alle kundene til Nextgentel. Kan Nextgenfolka kuke opp modemet mitt utenifra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå