Gå til innhold

Morro med Presler.... 6,2GHz.. Nitro..

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg har hatt lyst til å benche, men i kveld kom lysten over meg igjen.. Testet en Dothan for en uke siden, men måtte melde pass grunnet hk problemer.. Dette er den typen ting som er mildt sagt demotiverende når det tar 2 timer å rigge opp utstyret..

Men som sagt som gjort..monterte opp ett nytt Asus 975X kort i dag med en 955EE.. meningen var å teste hvordan prosessoren gjorde det i 3D mark 06 på luft.. og når denne gjorde 6800 poeng med et x1800 CF oppsett kom nitroen fort på bordet..

Men.. det er vanskelig å få prosessoren stabil på høye hastigheter og da spesielt med høy busshastighet.. Løsningen ble å kjøre høy Multiplier.. og lav fsb.. Kortet var helt umoddet, med passiv kjøling på NB og kun med maks spenning på MCH og på minne.. og joda..på prosessor også..

Her er første run.. i superpi..

recee.jpg

Samma hva jeg gjorde så ville ikke systemet kjøre høyere busshastighet..Men høyere multiplier... det ville det..

rec2.jpg

De nye 975X kortene har forresten den sjarmerede fordelen at de fint booter opp på -170 grader, i motsetning til 955X kortene som ikke ville boote lavere enn -87 grader..Her er neste run med høyere multiplier..

rec3.jpg

Før jeg til slutt endte opp med dette..

rec4.jpg

Hadde også run på 6360GHZ, 21,090 sek, men det trynet før jeg fikk tatt screenien.. men.. layouten på kortet ligner veldig på 955X så jeg prøver en mod i morra... hehe går det så går det.. mener det skal være minst 500Mhz igjen i den prosessoren..Hadde også run på 6360GHZ, 21,090 sek, men det trynet før jeg fikk tatt screenien.. men.. layouten på kortet ligner veldig på 955X så jeg prøver en mod i morra... hehe går det så går det.. mener det skal være minst 500Mhz igjen i den prosessoren..Hadde også run på 6360GHZ, 21,090 sek, men det trynet før jeg fikk tatt screenien.. men.. layouten på kortet ligner veldig på 955X så jeg prøver en mod i morra... hehe går det så går det.. mener det skal være minst 500Mhz igjen i den prosessoren..

stoolman

SubZero Norway

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:dribble: Tøfft..

Det er jo ganske heftig pi det der da...

Noen tweaking av os?

Asus P5WD2-E du bruker? ws er det vel ikke så vennlig`?

Henter mitt på posten i dag, får se om det blir noen høyere fsb på min pressler... :p

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
han og overklokk har jo hatt noen rekorder da :) men HW.no sender ivertfall ikke noe varer.. de bare tester :p overklokk er sponsett av SHG.no.. stoolman vet jeg ikke.

5531527[/snapback]

Har hørt at Stoolman får varer fra noen. Men akkurat hvem vet jeg ikke (kanskje mamma og pappa :love: ) :lol: neeida, sikkert av noen andre..

Lenke til kommentar

Det er riktig som dere sier. .... jeg jobber hos DI det er riktig.. men jeg er ikke sponset av dem.. Jeg får litt spons her og litt der.. men.. kan forsikre dere om at ingenting kommer fra mamma og pappa... Er jo pappa selv.. så jeg burde kunne passe på meg og mitt..

MPX.no har vært en trofast sponsor, samt at det drypper litt her og der.. Tess er også verdt å nevne, da nitroen og tørrisen må komme fra et sted det også.. Og rik.. jeg... nei..

Men det er utrolig hva som genereres når en holder på med det jeg gjør..Gøy er det jo også...

Det er forresten et Asus kort altså P5WD2-E kort.. som jeg egentlig liker dårligere enn 955 kortet... virker som det klokker dårligere FSB enn hva 955x kortet gjorde.. men hei.. jeg skal jo ikke klage.. :D

MVH

Stoolman

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er riktig som dere sier. .... jeg jobber hos DI det er riktig.. men jeg er ikke sponset av dem.. Jeg får litt spons her og litt der.. men.. kan forsikre dere om at ingenting kommer fra mamma og pappa... Er jo pappa selv.. så jeg burde kunne passe på meg og mitt..

MPX.no har vært en trofast sponsor, samt at det drypper litt her og der.. Tess er også verdt å nevne, da nitroen og tørrisen må komme fra et sted det også.. Og rik.. jeg... nei..

Men det er utrolig hva som genereres når en holder på med det jeg gjør..Gøy er det jo også...

Det er forresten et Asus kort altså P5WD2-E kort.. som jeg egentlig liker dårligere enn 955 kortet... virker som det klokker dårligere FSB enn hva 955x kortet gjorde.. men hei.. jeg skal jo ikke klage.. :D

MVH

Stoolman

5531886[/snapback]

Har lest litt tester rundt omkring angående de forskjellige brikkesettene. Etter det jeg kan se så klarer 975-brikkesettet høyeste FSB (350 +/-) mens 955-brikkesettet stopper på 270 +/-.

Hvilket hovedkort anbefaler du for overklokking av en Pentium D 805 prosessor, uten extremkjøling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...