Gå til innhold

Er Gainward Geforce 6800GS støttet av Mandriva?

Anbefalte innlegg

Hei!!

Installerte mandriva 2006 ista og under setup fikk jeg ikke skjermen til å fungere... Det ble bare fargespill... jeg lurer på om skjermkortet kan være årsaken... Jeg har Samsung Syncmaster 930 BF skjerm og Gainward Geforce 6800GS skjermkort...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har gainward 7800gt.

men hvordan vil det fungere med drivere å sånn? bruker jo en del drivere sånn at det fungerer i windows. F. eks. Nforce, Forcware, Realtek ac97, nettverk, bios oppdatering(har ikke disketstasjon)

Er det avansert arbeid å få til spill i linux? og hva nente du at Linux er like kompatibelt til spill som mac osx er i dag? funker det dårlig?

5521410[/snapback]

Logg inn i cli, og legg inn nvidia sine drivere. Prosedyren står forklart på nvidia.com

edit: ctrl-alt-f1 for å komme inn på ein "ektte" tty"

init 3 for å stoppe X

edit:2

vis du ikkje fekk satt opp X i det heiletatt, men ønsker X, så bruke 'vesa' drivaren.

Viss du berre gjekk vidare uten å sette opp X, så er det berreå logge inn som din bruker, wget ADDRESSETILNVIDIASINE/DRIVERE, RTFM, RTFD, RTFL og så innstalere driverane.

Endret av Mr.Elendig
Lenke til kommentar

Hvor langt kommer du i boot prosessen?

Hvis det skjer som hos meg, at du kommer forbi grub og ikke lengre er alt du trenger å gjøre å editere "startsetningen" til grub med å legge inn vga=768 eller vga=771 i slutten av setningen.

Dette har nok heller lite med skjermkortet å gjøre. Bare linux som ikke er så flink med LCD skjermer.

Eventuelt kan du laste ned nyeste (ustabile) versjon av Ubuntu (dapper drake). Den er ikke ferdig enda, men har fikset dette irriterende LCD problemet.

Du finner den et eller annet sted på www.ubuntu.com. Jeg kan prøve å finne dirkete linken til deg hvis du ikke får fiksa mandriva'en, men det torr jeg går fint:)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...