Sensurert Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hvordan trimmer man egentlig en motor? Kjøpt meg pocketbike og lurer litt på å trimme den? Har dremel og hørt om å file innsuget ellerno. En fin forklaring kanskje med bilder ville vært supert. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Kan jo kjøpe NOS på pocketbiken http://mydb.qxl.no/accdb/ViewItem.asp?IDI=22701708 Er folk som selger det på QXL.no så jeg Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Var ikke akuratt lystgass jeg spurte etter var det vel? Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Nei, du spurte om noe som økte effekten på motoren, og du fikk et skikkelig svar. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Du kan file utblåsingen din, fil oppe og på sidene i utblåsingen, men pass på at du ikke tar for mye oppover.... Du vil da få litt mindre drag på lavt turtall, men mere drag på høyt turtall, videre så kan du sjekke om det er noe form for trimpotte å få tak i, og evt en bedre og litt større forgasser.... har ikke gjort dette på povketbike før, men på en hel del mopeder... resultat, 70-80km toppfart Er ikke dette nok, så må du kjøpe en trimsylinder osv... Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Tror det så er mest aktuelt er og bytte potta... Lenke til kommentar
Hardflip Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 får ta å prøve deg fram a vett Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Prøve meg frem? Har såvidt tatt i en motor, trenger bilder og full forklaring. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Du vil ha forklaring av hva? Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Om hvordan man trimmer en motor? Hjelper ikke å si "file utblåsingen" til meg, vet ikke hva slikt er engang. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 hvis du ikke aner hva det er, så hold deg unna! Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Lol, må jo lære en gang. Kunnskapene dine var nok ikke medfødt de heller. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Sorry mac, du lærer ikke å trimme her. Jeg er bilmekaniker med teknisk fagskole og har trimma biler motorsykkel og mopeder, men jeg kan ikke lære deg å trimme om du ikke har grunnleggende kunnskap. Snakk med folk som pusler med slikt til daglig. Du må se på, ta på og forstå hvordan de forskjellige tingene fungerer sammen. Lenke til kommentar
Bertn Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ville nok ha gått for ett trimkitt til den (større forgasser, trim sylinder, effektpotte). Finnes helt sikkert, snakk med en som forhandler desse nye. Men du bør ha litt kunnskap til motor før du gjør dette. F.eks lær deg litt på en gammel moped. Mange så starter der. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Ville nok ha gått for ett trimkitt til den (større forgasser, trim sylinder, effektpotte). Finnes helt sikkert, snakk med en som forhandler desse nye. Men du bør ha litt kunnskap til motor før du gjør dette. F.eks lær deg litt på en gammel moped. Mange så starter der. 5613301[/snapback] enig med Bertn. gå for et trmkit. og moped motorer er helt supert å begynne på. ville ikke anbefalle deg å trimme poket biken din hvis du aldri har tatt i en motor før. få deg i hvertfall grunnlegende kunnskap om hvordan en motor fungerer før du begynner.. Endret 23. februar 2006 av oddis89 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå