Gå til innhold

Godteri og kviser: sammenheng?

Gjest Yoshi

Anbefalte innlegg

Noen (moren min) sier man får kviser av å spise for mye godteri, pga. at kviser dannes av fett eller noe sånt.

Stemmer dette? Jeg ser ingen annen letter løsning enn å spørre dere, kloke brukere av OT-baren.

På meg stemmer det ikke. Jeg spiser godteri en dag i uka og spiser veldig lite sukker. Allikevel har jeg mer kviser enn noen speilglatte ansikter i klassen som løper på Kiwi hvert eneste friminutt og kjøper godteri tilsvarende mitt årsforbruk.

Men jeg er ikke akkurat gjennomsnittlig.

Jeg spiser lite godteri og har en liten mengde kviser.

Så fortell om deres godteriforbruk og kvisemengde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt begge deler jeg; at det har godteriinntak ikke har noe med kviser å gjøre og at det har veldig mye å si.

Jeg velger å tro at det har en viss tilknytning, altså at et visst godteriinntak er nødvendig for kviser, men ikke at godteri må føre til kviser.

Mener å ha hørt at indianerbefolkningen i USA osv ikke hadde noe form for kviser før de ble introdusert for junkfooden vår.

Lenke til kommentar

Behandling av kviser

Kostholdet skal ikke påvirke kvisene, men mange sier det omvendte!

Tror det varierer fra person til person, men jeg er sikker på at junkfood som Carl M sier er usunt for både hud og kropp. Alt er usunt hvis man tar store doser av det.

Det som er viktig er at man bruker rensekrem og deretter fuktighetskrem morgen og kveld.

Hvis du søker litt her i OT så tror jeg du finner en egen tråd om "kviser".

Dette er en vitamin som hjelper mot kviser: B5 vitamin

Endret av Johnx
Lenke til kommentar

Selvfølgelig ikke. Er bare gammel overtro at søtsaker gir kviser. Er nok bare slik som ble brukt for å skremme folk fra å spise snop, på samme måte som at noen sier skjegget blir tjukkere av å barbere eller at man får hår i hendene av å runke :D

Det er jo ikke noen logisk sammenheng i at sukker gir kviser. Hvis dere tenker at sukker=fett=kviser så kan dette umulig stemme, kroppen har jo masse fett å ta av.

Endret av EvoZ
Lenke til kommentar

Ser ut som om dette bare er en bløff :p

Myth busted.

Da går jeg tilbake til å tro at man er uheldig/urenslig om man har kviser. Er jeg noen som får en hel haug, mens andre ikke får i det hele tatt. :p

Lenke til kommentar
Ser ut som om dette bare er en bløff :p

Myth busted.

Da går jeg tilbake til å tro at man er uheldig/urenslig om man har kviser. Er jeg noen som får en hel haug, mens andre ikke får i det hele tatt. :p

5526854[/snapback]

Det har heller ingen verdens ting med urenslighet å gjøre. Det er som sagt hormoner og pubertet som driver gjøn med huden, noen får det bare mer enn andre.

Lenke til kommentar
Det har heller ingen verdens ting med urenslighet å gjøre. Det er som sagt hormoner og pubertet som driver gjøn med huden, noen får det bare mer enn andre.

5532004[/snapback]

... Fortell :p

Jeg har alltid trodd at fett gir grobunn for kviser i panna?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en del kviser da jeg var yngre, begynte å bruke lactacyd + skinoren. Har brukt det i 2 år nå og ikke hatt en kvise etterpå. Sukker har lite med saken å gjøre.

Fremgangsmåte:

1)Vask ansiktet med lactacyd (tørker ut huden midlertidig) (kjøpes på rema/rimi)

2)Tørk med rent håndkle.

3)Påfør skinoren med rene hender. (fukter og beskytter)

Dette tar ett minutt. Gjorde det to ganger daglig før, men har gått over til en gang.

Desverre er skinoren reseptbelagt, jeg er velsignet med legeforeldre som forskyner meg, men vil tro de fleste kan få så mye de vil.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Dette er veldig individuelt. Noen (som meg) merker at kvisene kommer ved inntak av sukker og fett, mens andre stort sett slipper. Vi har mang en tråd om kviser, og de rådene som har stått der, burde hjelpe:

-Rengjør huden godt hver morgen og kveld, "åpne opp porene".

-Spis tradisjonell, sunn mat (dette behøver ikke hjelpe, men er hvertfall ingen ulempe)

-Snakk med hudeksperter som kjenner hudtypen din og kan anbefale rett behandling

-BRUK FUKTIGHETSKREM! Det er viktig å ikke tørke ut huden, bare kvisene.

Lenke til kommentar
Dette er veldig individuelt. Noen (som meg) merker at kvisene kommer ved inntak av sukker og fett, mens andre stort sett slipper. Vi har mang en tråd om kviser, og de rådene som har stått der, burde hjelpe:

-Rengjør huden godt hver morgen og kveld, "åpne opp porene".

-Spis tradisjonell, sunn mat (dette behøver ikke hjelpe, men er hvertfall ingen ulempe)

-Snakk med hudeksperter som kjenner hudtypen din og kan anbefale rett behandling

-BRUK FUKTIGHETSKREM! Det er viktig å ikke tørke ut huden, bare kvisene.

5534587[/snapback]

Hm.. Fuktighetskrem er sikkert ikke dumt :p Det har jeg aldri tenkt på før :hmm: Huden min er faktisk så tørr at den flasser av noen steder. :cry:

EDIT: Zeromac skjøt Leif en gang, men han lever videre i oss alle :love:

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar

Hmm jeg har hvertfall merket om jeg i en periode spiser endel godteri(mest skjokolade og vingummi etc.) at jeg da får flere kviser.. Tror kanskje det er slik at om du er plaget med kviser og spiser endel godteri at det kanskje har en virkning på det :hmm: men dog ikke sikker so don't shot me.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...