bufodill Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Pantech har lansert en mobiltelefon med en stor skjerm i bredskjermformat og multimediastøtte. Les mer Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) klikkefilm (video on demand)De som opprinnelig foreslo å fornorske video on demand må ha sett det komme... Selv hadde jeg aldri i verden klart å gjette meg til hva kryptisk "klikkefilm" skal bety uten forklaringen bak Endret 30. januar 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2006 Hehe. Faktisk er det et ord som ble omtalt i media, det var nemlig utlyst en konkurranse for å finne et godt norsk ord. Vi kommer nok ikke til å bruke ordet uten forklaring med det første Lenke til kommentar
genser Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Denne så veldig ålreit ut. Stor og fin skjerm er noe vi alle liker. Men hvordan er oppløsningen på denne? Nokia N92 har i hvert fall enda større skjerm. Klikkfilm var fint nytt ord ja Er ikke "høyskjerm" bedre ord en "bredskjerm"? Så vidt jeg ser er da denne skjermen en høyskjerm i vanlig bruk, men bredskjerm om man snur mobilen 90 grader. Kanskje flisespikkeri, men ellers er jo alle skjermer som ikke er kvadratisk formet bredskjermer.. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Hvis alle skjermer som ikke er kvadratisk formet skal kalles bredskjerm, er jo alle de gode gamle tv-ene også bredskjerm, og det blir de jo ikke kalt. Men joda jeg ser poenget med høyskjerm, jeg er bare temmelig sikker på at videoavspilling vil foregå slik at du må snu telefonen 90 grader Usikker på oppløsningen da jeg ikke har funnet info om det på de sikreste kildene, men noen andre steder skriver QVGA så vi kan kanskje tro på det. I så fall litt skuffende... Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg vil spille pinball-spill på den mobilen! Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Filmopplevelse på mobil ?? litt tidlig?? Liker best sonyericsson w900i jeg, den er fancy og bra Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Usikker på oppløsningen da jeg ikke har funnet info om det på de sikreste kildene, men noen andre steder skriver QVGA så vi kan kanskje tro på det. I så fall litt skuffende...5526224[/snapback] Jeg fant også en side der det sto QVGA som betyr 320x240. Men noe sier meg at dette er feil siden skjermen er i 15:9-format mens oppløsningen er 4:3-format. Det betyr i så fall at pixlene må være avlange og ikke kvadratiske som de normalt er. Uansett er det litt skuffende oppløsning. Jeg kunne sett for meg 288x480 på en slik skjerm. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Godt poeng det med oppløsningen som ikke er 15:9... Jeg kom frem til at skjermen på laptopen min også har en oppløsning på 15:9 ikke 16:9 som jeg egentlig gikk ut i fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg