Stonescream Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Tanken er å ha en tråd hvor eventuelle brukere som sitter utenfor Norges grenser kan nevne ting og tang de savner fra Norge, og hva som ikke savnes. Sitter selv i Cork Irland, ikke så langt borte, men ille nok til tider. Hva savnes: Skikkelig vær. Vinter når det skal være vinter og sommer om sommeren. Her i Irland er det egentlig bare en lang høst med varierende temperatur. Null snø og klissende bløtt. Fjell og fjord (Siden jeg kommer fra Møre og Romsdal). Irland har 1 stk fjord og den er ikke så imponerende. Tenk deg en lang vik, med 5m høye fjell på hver side. Så langt fra Geiranger en kan komme. Venner, brunost, jarlsberg, "mors grovbrød", potetball, pølse i brød på bensinstasjonene. Flere muligheter på Internett. Visa uten kredittmulighet. Service i banker. At noe kan være gjennomført 100%. "Greit nok" og "ingen har klagd de siste 30 åra" mentaliteten er litt for gjeldende. (Flere muligheter på internett: Gulesider i Norge: kart, tlf, mobil, adresser osv osv. Yellowpages irland: knapt nok finne bedrifter. De ligger litt bakom på slike områder ) Hva savnes ikke: Taxipriser. Hopper en inn i en taxi i Norge når en vil hjem fra byen, koster det 250 for en sving rundt kvartalet. Uhøfligheten. Her sier en "thank you" til bussjåføren når en går fra bussen, "sorry" om en står litt i veien. Holder døren åpen til personen bak deg osv. Alkoholprisene, restaurantprisene osv i samme leia. Bare litt av det jeg kom på i øyeblikket. Andre som kan lage lignende lister? *følger spent med* Husk, Kan ikke skrive hva du savner om du er på en 3 ukers ferie i Sverige. Endret 30. januar 2006 av Stonescream Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Reiser mest mulig utav norge, og er lengst mulig vekke, siden jeg ikke lengter etter en dritt her i dette misslykka landet.. Jo mer jeg er vekke, jo lykkeligere blir jeg.. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hva mener du med "Flere Muligheter på internett"?? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Reiser mest mulig utav norge, og er lengst mulig vekke, siden jeg ikke lengter etter en dritt her i dette misslykka landet..Jo mer jeg er vekke, jo lykkeligere blir jeg.. 5525637[/snapback] Heh, så Norge er eit dårlig land? Det er dyrt. Ok. Har vi lave lønninger? Absolutt ikkje. Kan du ikkje forklare meg kva som er mislykka med dette landet, for sist eg sjekka var Norge eit veldig godt land å bu i. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Når jeg er i utlandet, savner jeg folket, skikkelig melk og blonde jenter. That's about it. Lenke til kommentar
Rippey Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Savner dialekta mi når jeg er utenbys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå