toresuul Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har ett behov for å åpne port 10000 i min 3Com Office-connect router. Har ADSL fra Telenorgjengen. Noen som vet om Telenor sperrer for denne porten f.eks. Har satt opp min router som DCHP (tildeler IP) og det er også umulig å PINGE noe som helst på den (har flere pc'er + en Dreambox satelitt-tuner)... noen gode ideer? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Hva har du på baksiden som du bruker som modem? Hvis det er router i denne, må du i såfall enten bridge routeren i modemet, eller forwarde porter to ganger, først mellom modemrouteren og 3com routeren, og deretter fra 3com og til PCen din. Lenke til kommentar
toresuul Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 så du mener modemet fra Telenor (Speedtouch 51 ett eller annet tror jeg) fungerer som en router også? og stenger denne porten ? mulig jeg er treig nå men det får våge seg..... isåfall HVORDAN logger jeg på denne "routeren" for å fikse dette (logger jo på min 3com router med standard 192.168.1.1).... Lenke til kommentar
KAAN Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 så du mener modemet fra Telenor (Speedtouch 51 ett eller annet tror jeg) fungerer som en router også? og stenger denne porten ? mulig jeg er treig nå men det får våge seg..... isåfall HVORDAN logger jeg på denne "routeren" for å fikse dette (logger jo på min 3com router med standard 192.168.1.1).... 5526338[/snapback] For å logge på Speedtouch router er det 10.0.0.138 som gjelder, det er i allefall det på min speedtouch router.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå