Jarmo Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Vel ! Hva mener dere hvis SSB sine beregninger har rett ? http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk...icle1209423.ece Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Tragisk... Vi tar jo inn fler innvndrere enn vi takler alt nå, og vi takler det dårlig. Så det må gjerne komme noen innstraminger på den fronten.. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Tragisk... Vi tar jo inn fler innvndrere enn vi takler alt nå, og vi takler det dårlig. Så det må gjerne komme noen innstraminger på den fronten.. 5525023[/snapback] Bare å stemme på rette partiet, det.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Tja.. vestlige par virker jo mer opptatt av å gjøre karriere enn å få familie så det er vel ikke overraskende om de blir tatt igjen over tid Når det er sagt er det på tide vi sier nei til denne utviklingen (skulle gjort det for lenge siden). Lenke til kommentar
magicus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Nordmenn vil ikke bli i minoritet. De nye landsmennene er nordmenn! Åpne hjertene deres for flere innvandrere! Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 SETT I GANG OG PUL FOLKENS!! Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Dette er skremmende og fryktelig trist. Jeg har fulgt med på fenomenet i noen år nå og har konkludert med at det ikke nytter å kjempe imot. Lenke til kommentar
BazeLaze Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Dette er skremmende og fryktelig trist. Jeg har fulgt med på fenomenet i noen år nå og har konkludert med at det ikke nytter å kjempe imot. 5526386[/snapback] Kjempe imot? hvorfor skal en gjøre det? Det er ikke noe negativt at det kommer folk fra overbefolkede deler av verden for å bosette seg i en mye mindre befolket del. Nordmenn er en døende art, vi får mindre unger en hva vi burde for å holde den delen av befolkningen stabil. Noen må ta seg av våre eldre når de er i flertall. Haken kan dog være dårlig intergrasjonspolitikk, men finner vi en løsing på det så er det ingenting galt i innvandring. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Nordmenn er en døende art, vi får mindre unger en hva vi burde for å holde den delen av befolkningen stabil. Noen må ta seg av våre eldre når de er i flertall. 5526458[/snapback] Pisse i buksa for å holde seg varm, kalles det. Haken kan dog være dårlig intergrasjonspolitikk, men finner vi en løsing på det så er det ingenting galt i innvandring. 5526458[/snapback] Problemet er ikke hvilken hudfarge våre fremtidige landsmenn vil ha, men hvilket verdisett. Jeg ser ikke frem til verken muslimisering eller patriarkisering. En annen ting jeg ikke ser frem til er grupper av millitante nordmenn som vil sloss mot "okkuperingen" av Norge. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Artikkelforfatteren går fra å stadfeste at SSB definerer innvandrer som alle med to utenlandske foreldre til å avslutte med at muslimer kan komme i flertall. Unnskyld meg, men SSB sine tall tar for seg svensker, dansker tyskere, amerikanere, osv. På 2.plass på innvandringstoppen finner vi svensker (bak pakistanere). Har artikkelforfatteren snublet litt her eller? Pr. 1. januar 2005 var det 365.000 innvandrere (1. og 2. generasjons) i Norge. 151.000 kommer fra Europa 44.000 fra Afrika 147.000 fra Asia m/Tyrkia 10.500 fra Nord- og Mellom-Amerika 11.000 fra Sør- og Mellom- Amerika Om etniske nordmenn blir en minoritet en gang i fremtiden, det er godt mulig. Men det blir en minoritet blant flere andre grupper. Flertallet av innvandrerene SSB refererer til er ikke muslimer. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Dette er skremmende og fryktelig trist. Jeg har fulgt med på fenomenet i noen år nå og har konkludert med at det ikke nytter å kjempe imot.Kjempe imot? hvorfor skal en gjøre det? Det er ikke noe negativt at det kommer folk fra overbefolkede deler av verden for å bosette seg i en mye mindre befolket del. Nordmenn er en døende art, vi får mindre unger en hva vi burde for å holde den delen av befolkningen stabil. Noen må ta seg av våre eldre når de er i flertall. Haken kan dog være dårlig intergrasjonspolitikk, men finner vi en løsing på det så er det ingenting galt i innvandring. Jeg tenkte ikke på å kjempe med vold, men på å påvirke de politiske kreftene til å vise litt toleranse for et annet syn en det som er gjellende i dag. Det er fryktelig enkelt å smelle rasiststempelet i panna på alle som setter spørsmålstegn ved dagens innvandringspolitikk og de store problemene den fører med seg. I dag kommer det fremmedkulturelle inn over våre grenser langt raskere enn vi klarer å løse problemene som er knyttet til den nye befolkningen. Dette er gjerne mennesker som kommer fra kulturer der de ser annerledes på blant annet vold, kvinneundertrykkelse, kriminalitet og ære enn det vi tradisjonelt gjør her. Differansen i synet på forskjellige verdier danner grunnlag for konflikter, og mitt syn er at vi ikke tar denne problemstillingen alvorlig nok. Lenke til kommentar
sveintoreahus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Nordmenn vil ikke bli i minoritet. De nye landsmennene er nordmenn! Åpne hjertene deres for flere innvandrere! 5526024[/snapback] eier du ikke nasjonalfølelse eller patriotisme?! de nye landsmennene er da så aldeles ikke nordmenn! åpne hjertene våres my ass... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Nordmenn vil ikke bli i minoritet. De nye landsmennene er nordmenn! Åpne hjertene deres for flere innvandrere! 5526024[/snapback] eier du ikke nasjonalfølelse eller patriotisme?! de nye landsmennene er da så aldeles ikke nordmenn! åpne hjertene våres my ass... 5530440[/snapback] Nordmenn er de når de har statsborgerskap. Etnisk opprinnelse er noe annet. Om målet ditt er å beholde hvitfargen på nordmenn syns jeg ikke nødvendigvis det er så viktig. Jeg anser meg som norsk som noen men har ikke blondt hår og blå øyne. Det som derimot betyr mye for meg er at vi kan beholde vår egenart og norske kulturarv. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Sålenge Norgea alldri blir et religiøst lovsystem f.eks etter Islam, sålenge religion ikke får bedre feste i Norge (alle religioner, inklusive kristendommen) , så bryr jeg meg rent lite hvor genene eller fargen på fremtidens nordmenn kommer fra så lenge de kommer fra dette universet. Dog, hvis en bestemt biologisk / geografisk gruppe mennesker også har mye større potensiale for å bringe med seg de uønskede religiøse og fanatiske elementene, mener jeg disse burde hindres å slå seg til ro i Norge. Hadde det vært opp til meg, skulle det vært en betingelse for å bli Norsk statsborger: Forbud mot å være medlem/tilhenger av organisert religion (ja, også kristendommen selvom det ville vært rent få norskættede igjen da med statsborgerskap.) Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Er det noen som har en direketelenke til denne undersøkelsen, mener å huske at barn som har en forelder som er fødti utlandet, med utenlandsk statsborgerskap også regnes som ikke etnisk norsk. Men mulig jeg misforsto. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå