thalsten Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei. Jeg vurderer å oppgradere PC'n med mer minne, og lurer i den forbindelse på om jeg vil merke stor forskjell om jeg bruker 2x512MB DDR2-3200 minne kontra 2x512MB DDR2-4200. Minnet vil kjøres i dual channel. Vil det trolig kun være snakk om målbare og ikke merkbare forskjeller? Hilsen Lenke til kommentar
mungo Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Det kommer an på om du skal overklokke minnet (>DDR400)og hva hva slags timings de modulene du har tenkt å anskaffe har. F. eks må du klokke minnet en del før du klarer å få bedre minnebåndbredde. PC4200 klarer DDR525 og slår pc3200 minne med god margin med den farten, selv med så dårlige timings som 3-4-4-8. Anskaffer du deg PC3200 med bra timings kan du jo selvsagt være heldig og øke timingen på de og klare DDR500+. Det kommer helt an på merket. Nå er ikke jeg noen kløpper til å si hva slags minne som er bra til å klokke, men i følge en test jeg leste om PQI klarte disse å klokkes fra DDR400 til DDR520. Kanskje noen andre kan tipse her i denne tråden om hvilke PC3200-brikker som klarer det? Endret 31. januar 2006 av mungo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå