Gå til innhold

Valg av minne, HK og CPU...

Knerten

Anbefalte innlegg

Driver og vurderer å oppgradere PCen min i disse dager. Derfor hadde det vært fint om jeg kunne få noen anbefalinger. AMD og Intel ligger jo ganske likt, men hva anbefales her nå i pris/ytelsesforhold? Også anbefalinger av DDR og HK hadde vært fint. Og en kjøler som er god, men som ikke bråker for mye.

Har:

AMD Thunderbird 1,2 Ghz

Abit KT7 RAID

Asus Ti4400

256 MB Sdram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig fornøyd, et stabilt system. Kjører Win2k Server VMware og Slackware 8.1. Har enda ikke restartet(etter installasjon)

Jeg har tilsammen 160GB/240GB HDD plass. Meget fremtidig HK ettersom det støtter Serial ATA har Gigabite LAN(10/100/1000 full duplex), IEE1394(firewire).

Minne er flaskehodet på maskinen som oftest avgjør stabilitet; kjøp kvalitetsminne og ikke noe billig. Helst merke Kingston, Samsung, Corsair, og Xtreme er meget gode merker. Twinmos er noe i grenseland i hva man kan kalle kvalitet(jeg var ikke fornøyd med brikka mi)

HDer er viktig å velge rette type. Western Digital støyer mye, men har best ytelse. Jeg har ikke noe dårlige erfaringer med dem. IBM er ikke noe for min bruk, jeg har en de henger seg(anbefales ikke å ha på i mer en 8 timer fra IBM). Disse også støyer, men ikke like mye. Jeg kjøler alle mine disker(har 8 PAPST vifter og en delvis hjemmelaget viftestyring)

Sist: det er mye å tjene på å kjøre RAID. Ved RAID 0 og 1 for man en relativ hastighet på dobbel så mye når det gjelder lesing. Skjønt, RAID 1 vil man få økt sikkerhet, men ingen økning i skrivehastighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...