Gå til innhold

Hvem i Bergen kan bygge vanntank?

Anbefalte innlegg

Heys alle overklopkkere der ute,

Jeg har nettop ferdigbygget et peltier/vann kjølingssystem, men problemet er at jeg ikke har utstyr til å lage en skikkelig vanntank i kobber. Nå går systemet med en gammel plastdunk som er kuttet i to og deretter limit sammen igjen og dekket med plastmemebran (samme som du tetter båter med).

Dette tåler sikkert ikke så mye gjuling før det lekker, og desuten leder plasten VELLLLDIG dårlig varme. om tanken lekker varme ut så er det bare bra siden jeg har nok kabinettvifter, og da funker den som en sekundær radiator.

Så til spørsmålet:

Hvor i Bergen kan jeg få en vanntank spesialbygd (eller modifisert fra noe på lager) i kobber for en "rimelig" pris på 400-700Kr eller så?

Hvis noen vet, eller kan gi gode forslag så snakk ut man!

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*Det enkleste og peneste (etter min mening) er og kjøpe et kopperør på ca 2-4" i diameter, og så lang du vil ha det. En halv liter vann er mer en nok volum. Sag ut to runde skiver i en plate i rørdimensjonen.

Dytt de gjerne litt inn for kanten,(loddingen blir skjult i værtfall på den ene siden) og lodd de fast. Til påfylling så lager du bare et hull i den ene plata, og lodder fast en rørkobling som du kan bruke en vanlig endeplugg i.

Forøvrig så hadde det vært finere med en tank/rør i messing, faktisk rimeligere også. Dog noe vanskeligere og lodde.

Kan ikke du påta deg jobben, så gjør en blikkenslager det.

*Denne tanken kan ikke brukes til og montere en pumpe i, med mindre du har et svært rør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...