agvg Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Klippet fra: http://www.bredbandsguiden.no/default.asp?page=34 "Bredbåndsguidens konklusjon når det gjelder fiber. Bra for magen når det spises og bra for deg som ikke har kabel-tv eller digital parabol fra før av. Vi anbefaler adsl om den eneste grunnen til å skaffe deg fibertilknytning å få tilgang til bredbånd og ip-telefoni. Vær også klar over at du i de aller fleste tilfellene binder deg til en leverandør om du velger fiber, og det er ingen hvilken som helst leverandør. Nei, det er som regel strømleverandøren som har flådd deg over strømregningen i mange år. ADSL2+ Vår spådom er at ADSL2+ gjør svært mye fiberutbygging overflødig. Det er allerede mulig å få ADSL2+ i enkelte deler av Norge. Med ADSL2+ kan man få båndbredder opp til 25 mbps og da også få triple-play(tv, internett og telefoni over samme kabel) over det gode, gamle kobbernettet til Telenor Networks." For noen nedsnødderådgivere. Endret 30. januar 2006 av agvg Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 bredbåndsguiden får kanskje noen prosenter fra leverandørene hvis de sender kunder til dem? Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 ADSLx er godt som gull hvis du klarer deg uten å sende for mye ut.... en stund.... Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det dummeste jeg har hørt. Idiotisk å ikke bygge ut dette gjengrodde drittlandet. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Det er det som er så idiotisk med dette landet, og derfor vi vil gå på ræva når det en gang blir slutt på oljen.. Man venter ikke på at folk skal begynne å etterspørre en vare, man lager etterspørselen selv.. Man skaper et produkt som folk vil ha, dermed vil folk trenge fiber.. Selvsagt, ser man på dagens situasjon der de fleste over 40 ikke kan noe særlig om data og forholder seg til at dette aldri vil forandre seg, så vil man i store deler av landet ikke trenge så mye annet enn adsl.. Men denne tankegangen blir vel samme som han som mente at det ikke ville være marked for datamaskiner og at det ville kanskje være 5 av dem i hele verden elns.. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Hmmm. adsl gir opp til 25 mb/s inn og 1.2 mb/s ut. Prisen for dette er f. eks fra NGT til 548 kr. md. Mens på fiber kan man få symetrisk 10mb/s for 399 kr. md. fra f. eks dataguard. Og hva skjer etterhvert når folk vill ha høyere hastigheter? De som da har adsl2 sitter med skjegget i postkassa, mens de som har fiber kan leverandøren lett opgradere til til høyere hastigheter. Som f. eks. 100mbit. For meg så er ikke adsl2 en konkurrent for fiber en gang. Endret 31. januar 2006 av I hate Compaq Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 bredbåndsguiden får kanskje noen prosenter fra leverandørene hvis de sender kunder til dem? 5524415[/snapback] Joda, men det får være måte på tullprat selv om man åpenbart er sure fordi fiberleverandørene ikke gidder og gi de provisjonsavtale. Jeg selger også ADSL fra mange ISP-er men jeg er da ikke så dum at jeg prøver og late som at xDSL er noe og skryte av når man måler det opp mot Lyse-løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå