ragamuffin Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Legger et par bilder tatt i går ettermiddag. 'Solnedgangsbilder', men forsøkte å ha en litt interessant forgrunn/siluett mot den rosa bakgrunnen. Tatt med 10D og 24-105L IS Lenke til kommentar
brainware Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har egentlig ikke noe kritikk av disse bildene, bortsett fra at de ga meg veldig mye. Spesielt nr 1. Veldig bra. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Likte også bilde 1, men syns det er en del kvister som er ute av fokus der. Om alle kvistene/greinene hadde vært i fokus hadde det vært topp topp. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Likte også bilde 1, men syns det er en del kvister som er ute av fokus der. Om alle kvistene/greinene hadde vært i fokus hadde det vært topp topp. 5524067[/snapback] Enig, men skulle gjerne sett mere av himmelen, da du selv også sier at det var dels den du ville formidle... Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 (endret) Takker for kommentarer Ang greiner ute av fokus her så er jeg litt enig med and_mitt, men da måtte jeg vel opp i blender, vanskelig å si, men tipper f/14 (f/9 nå). Det ville igjen ført til at landskapet i bakgrunnen hadde blitt betydlig skarpere også, og der er jeg litt i tvil på hvordan det ville blitt. Ang komposisjonen ville jeg gjerne nå i ettertid sett at kamera var hevet litt slik at is/himmel var jevnt fordelt. Endret 30. januar 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Likte godt det visuelle inntrykket disse bildene skapte. Ikke helt perfekt, men det har liten betydning. Fine bilder for meg. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg syns de kvistene som er ute av fokus på bilde 1 forstyrrer litt for mye, ellers pent. Bilde 2 er helt klart best, trærne er en fin kontrast mot den fine og milde solnedgangen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Bruk av fill-flash er nok for brutalt for de fleste her, men jeg synes det kunne vært en fin effekt på trærne. Elsker bilder der kontrasten mellom det hvite og mørke i barken er overdrevet litt. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Fine, delikate, grafiske bilder, som kanskje hadde tjent på litt mer dybdeskarphet. Drop-shadow og rammer er ikke etter min smak.. Lenke til kommentar
søstra Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Likte veldig godt bilde nr 1. Men som de andre sier så kunne skarpheten vært i midten av bildet. men men.. Fint ialfall Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Sier takk til dere andre her også for kommentarer og forslag til forbedringer. PM, blits ville jeg nok ikke funnet på å bruke her, men jeg ser hva du mener og det hadde sikkert latt seg fikse i PS/Raw-converter med litt lurium Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Tenkte på det samme selv, men jeg har blitt litt forelsket i blitz i den senere tid. Har ikke brukt noe særlig blitz før jeg begynnte å fotografere digitalt, sett bort fra da jeg jobbet presse. Synes de knallharde kontrastene er spennende av og til, selv på naturbilder. Å bruke det i kunstsammenheng slik Arbus gjorde er også spennende, selv om det fremstiller mennesker litt uflatterende. Det samme som gjelder menneske gjelder i dette tilfellet trær, mener jeg, men det er en smaksak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå