Gå til innhold

PS Data - svindlere med stil

Anbefalte innlegg

Etter mye feil bestemmer jeg meg for å reklamere på en barebonePC hos PS Data, en Soltek QBic. De holder på maskinen i over en måned uten å gidde å titte på den, jeg påpeker at det har de ikke lov til uten vederlag, noe de ignorerer elegant. Etterhvert plukker de også ut komponentene og sender meg dem og erkjenner at barebone-maskinen (Soltek Qbic som den het) er vrakvare. Men de gir meg ingen kreditt for det! Selv om de erkjenner reklamasjonen! Selv om jeg både ringer og sender epost dytter de meg bare frem og tilbake mellom seg. Så nå har de altså erkjent at jeg rettmessig skal ha tilbake for en vare jeg har kjøpt hos dem med feil på, men pengene er det ikke snakk om å få. Som jeg har mast på dem. De påstår nå at de har sendt ut noe i posten ved juletider. Jeg sier at hvis det var feil adr skulle jo de ha fått det tilbake i retur for lengst. Så de sier at dersom de får det i retur skal de se videre på det. Men det er ikke snakk om gi posten intet mindre enn YTTERLIGERE EN MÅNED FRA NÅ.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ulikt ps... har kjøpt MYE og også returnert mye (fått penger tilbake og omlevering), og har aldri hatt noen problemer, de fraktet til og med en disk til nabobyen med en ansatt hjem fra jobb en gang da jeg skulle på lan med disken...

ta en telefon bort til de, og forklar at du er litt oppgitt over servicen deres, og at du bare vil ha løst denne saken slik du har krav på...

daglig leder er en veldig ok fyr...

Lenke til kommentar

Til det første svaret; dette gjelder jo ikke en pakke da. De mener å ha sendt ut kreditnota. De mener også å ikke kunne spore denne, litt rart å sende ut noe verdt flere tusen kroner bare som brev punktum, uten noen form form for sporingssystem.

Til det andre; jeg HAR ringt dem uten at de tar noe ansvar av den grunn. Jeg har helt saklig og høflig henvendt meg til dem utallige ganger, ofte svarer de ikke. Daglige leder kan jeg ikke huske, men de har mange frekke drittunger der som ikke har lært mye rettskrivning. Når jeg påpekte at de ikke hadde lov til å holde ubegrenset på maskinen uten å i det minste gi seg selv en tidsfrist fikk jeg til svar;

"Det tar den tid det tar, trusseller hjelper litte!!!!!!!!!!!!!!!"

Lenke til kommentar
Når jeg påpekte at de ikke hadde lov til å holde ubegrenset på maskinen uten å i det minste gi seg selv en tidsfrist fikk jeg til svar;

"Det tar den tid det tar, trusseller hjelper litte!!!!!"

5523678[/snapback]

Truet du dem på noen måte da?

Fikk du virkelig svar med SÅ mange utropstegn og alle de skrivefeilene? *litt sjokkert*

Lenke til kommentar
Til det første svaret; dette gjelder jo ikke en pakke da. De mener å ha sendt ut kreditnota. De mener også å ikke kunne spore denne, litt rart å sende ut noe verdt flere tusen kroner bare som brev punktum, uten noen form form for sporingssystem.

Til det andre; jeg HAR ringt dem uten at de tar noe ansvar av den grunn. Jeg har helt saklig og høflig henvendt meg til dem utallige ganger, ofte svarer de ikke. Daglige leder kan jeg ikke huske, men de har mange frekke drittunger der som ikke har lært mye rettskrivning. Når jeg påpekte at de ikke hadde lov til å holde ubegrenset på maskinen uten å i det minste gi seg selv en tidsfrist fikk jeg til svar;

"Det tar den tid det tar, trusseller hjelper litte!!!!!"

5523678[/snapback]

når de sa de skulle utstede kreditnota til meg så fikk jeg bare pengene inn på konto jeg.. hadde oppgitt kto nr til dem.

Lenke til kommentar

"Det tar den tid det tar, trusseller hjelper litte!!!"

5523678[/snapback]

når de sa de skulle utstede kreditnota til meg så fikk jeg bare pengene inn på konto jeg.. hadde oppgitt kto nr til dem.

5523873[/snapback]

jeg trengte ikke engang oppgi kontonummer, det fant de fra den kontoen jeg betalte fra... tok ikke mange dagene... disken feilet SMART, så var jo ikke så vanskelig å finne ut av heller da...

Lenke til kommentar

En kreditnota er ikke et verdibrev, det er bare en melding om kreditering av et beløp - nesten som kvittering for penger du setter inn på konto i banken. Er du sikker på at du ikke har fått penger inn på konto, ev. har PSD sagt at de ikke har utbetalt penger? Rart at de har sendt kreditnota hvis ikke - det gjøres ellers bare hvis det er feil i fakturering.

Må slutte meg til andre og si at saken høres merkelig ut. Har ikke handlet mye på PSD og har bare hatt en liten sak med de men den ryddet de opp i helt greit.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Handler nesten bare på PSData, og det er forøvrig ikke modus operandi hos dem å drive med svindel, ei heller behandle kunder dårlig. Men dette er jo din sak, så skal ikke kverulere om akkurat det.

Det er vel tydeligvis blitt rot i systemet deres, men slik er det noen ganger, har selv jobba i en slik bedrift og noen ganger kan det bli litt krøll. Får håpe det blir orden på sakene i alle fall.

Lenke til kommentar
PS Data - svindlere med stil

Nåh, jeg som trodde "med stil" var å svindle uten du oppdaget det...

Ellers høres historien veldig fishy ut... sikker på at hvis du skriver en saklig og (høflig mail, hvor ord som svindler utgår) til daglig leder - om din opplevelse, gjør rede for datoer og korrespondanse og alt som hør og bør - så kanskje du får en postiv opplevelse tilbake.

Jeg sier ikke nødvendigvis at du har feil - men ut ifra personlig erfaring - hvis noe først har begynt å gå surt, tror jeg nesten personen(e) i andre enden syns det er litt sport det som skjer videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Med mindre trådstarters profil er "helt på jordet".. så kan jo forsinkelser/evt. feilsendinger ha sin årsak i at trådstarter bor på andre sida av jorda? :)

PS.

Forøvrig er jeg litt skeptisk til tråder hvor tonen er såpass krass/agressiv som her.

:hmm:

Lenke til kommentar
Med mindre trådstarters profil er "helt på jordet".. så kan jo forsinkelser/evt. feilsendinger ha sin årsak i at trådstarter bor på andre sida av jorda? :)

PS.

Forøvrig er jeg litt skeptisk til tråder hvor tonen er såpass krass/agressiv som her.

:hmm:

5526097[/snapback]

Kanskje derfor service'n blir dårlig ?.. Folk jobber bedre når de stykes på ryggen enn når de slås i trynet :yes:

Lenke til kommentar

Jeg må også meddele at PSDATA er en dønn seriøs bedrift som jeg også aldri har hatt noen problemer med. Det skal nevnes at jeg ikke har så mye tiltro til trådstarter. Tror trådstarteren kan takke seg selv, og slutte å skylde på PS.

:)

Lenke til kommentar

hvorfor hører man det samme hver bidige gang;

noen klager på de store og alle er der for å forsvare. Jeg velger å holde meg avventende inntil Ps har svart, eller det dukker opp en annen side av historie. Det faktum at noen har tiltro til PS er ikke bevis nok for det ikke skjærte seg denne gangen :)

Lenke til kommentar

noen klager på de store og alle er der for å forsvare. Jeg velger å holde meg avventende inntil Ps har svart, eller det dukker opp en annen side av historie. Det faktum at noen har tiltro til PS er ikke bevis nok for det ikke skjærte seg denne gangen :)

5526360[/snapback]

Er enig. Alle har vel opplevd både kjempeservice og en service som ikke kan kalles service en gang på samme butikken.

Lenke til kommentar

5526360[/snapback]

Enig her. Og selv om trådstarter skulle ha vært aldri så uhøflig mot PSData, så burde ikke det bety noe for servicen gitt at PSData er så proffesjonelle som man i denne tråden vil ha det til. Driver man butikk må man være forberedt på å møte sure folk uten å la seg påvirke av dette, takler man ikke dette bør man finne seg ett yrke hvor man ikke har kontakt med folk,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...