Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen bestemte seg plutselig for å gå SVÆÆRT sakte!

Anbefalte innlegg

Jeg har i sannhet hatt svært mange rare problemer med datamaskinene mine oppigjennom, men denne tar kaka!

Maskinen hadde stått på en stund nå og jeg satt og jobbet som vanlig. Hev meg på Battlefield 2 som så ofte og etter ha spilt en halvtime så fryser bare maskinen. Det har ALDRI skjedd før. Jeg synes det luktet en anelse svidd, men det kan ha vært innbillning. Når jeg slo på maskinen igjen så viste den oppstartsbildet en svært lang stund og jeg skrudde den av og drog alt av kontakter og drog ut batteriet. Da jeg skrudde den på igjen sto den like godt. Jeg lot den stå litt og til slutt så kom den, svært sakte, men sikkert. Det virker nå som at alt fungerer bare at ting tar enoooormt lang tid. En WinXP boot tar ca ett kvarter. Lyden lagger like mye som resten.

PCen min har gått smertefritt i lang tid, har en AMD 64 3000+ (på ASUS A8N SLI) som jeg hadde overklokket noen hundre Mhz. Ikke noe mer enn hva som skulle være uproblematisk for denne CPUen. Har noen tips til hva som kan være feil? Det mest innlysende er vel HK eller CPU? Men det er liksom så merkelig! For vel bare handle nytt! :(

Endret av Blank-File
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har i sannhet hatt svært mange rare problemer med datamaskinene mine oppigjennom, men denne tar kaka!

Maskinen hadde stått på en stund nå og jeg satt og jobbet som vanlig. Hev meg på Battlefield 2 som så ofte og etter ha spilt en halvtime så fryser bare maskinen. Det har ALDRI skjedd før. Jeg synes det luktet en anelse svidd, men det kan ha vært innbillning. Når jeg slo på maskinen igjen så viste den oppstartsbildet en svært lang stund og jeg skrudde den av og drog alt av kontakter og drog ut batteriet. Da jeg skrudde den på igjen sto den like godt. Jeg lot den stå litt og til slutt så kom den, svært sakte, men sikkert. Det virker nå som at alt fungerer bare at ting tar enoooormt lang tid. En WinXP boot tar ca ett kvarter. Lyden lagger like mye som resten.

5523254[/snapback]

Har du sjekket tempraturene i maskinen?

Jeg var 100% sikker på at en eller annen vifte hadde stoppet, inntil jeg så du løste prblemet med ny bios..Merkelig :hmm:

Endret av Xenofil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...