Gå til innhold

VS.NET - noen litt generelle spørsmål

Anbefalte innlegg

Hallo,

jeg er har anskaffet meg visual studio 2005 og microsoft server sql 2005, og sitter med en del løse tråder. Jeg har jobbet en del med javaprogrammering, og føler at C#-biten virker grei nok. Jeg har imidlertid problemer med å få det store overblikket føler jeg. Derfor har jeg tenkt å plage dere her på forumet med en liten liste med sannsynligvis litt dumme spørsmål:

1. Så vidt jeg har skjønt så er VS 2005 optimalisert for bruk med ms sql 2005 - stemmer dette? Går det like greit med f.eks mysql?

2. Finnes det noen gode tutorials som trinnvis viser hvordan man lager en webapplikasjon fra a - å med visual studio 2005?

3. Er egentlig takknemlig for alle innspill som kan føre til at tåken letter, og som fører til at jeg begynner å skimte løsninger i det fjerne.

Jeg har skjønt drag-drop-systemet, og får det fint til å funke med editering av koden direkte i metoden til objektet man dobbeltklikker på osv. Det er mer det å skjønne hvordan jeg får det til å fungere på en server og får aksess eksternt. Det med databasebiten er også litt mystisk for meg.

Jeg har søkt i forumet, men får på en måte ikke det overblikket jeg savner av det.

Takknemlig for alle tilbakemeldinger!

Almeraldo

Endret av almeraldo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo få med et utrolig stort og bra hjelpesystem med Visual Studio, MSDN Library heter det (såvidt jeg husker). Det kan man bruke som oppslagsverk, det inneholder en del kode-eksempler og forklaringer osv. I tillegg har man tutorials and walkthroughs som kan gjøre saker litt klarere.

Jeg er selv på samme stadie som deg. Har vært borti .net noe, men mangler oversikten og hvordan ting fungerer i .net i forhold til Java.

Lenke til kommentar
1. Så vidt jeg har skjønt så er VS 2005 optimalisert for bruk med ms sql 2005 - stemmer dette? Går det like greit med f.eks mysql?

Du kan selvfølgelig koble deg til MySQL database fra VS2005, men jeg tviler veldig sterkt på at noen har laget plugins som gir like god design og debug integrasjon som mot SQL Server 2005.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...