Gå til innhold

Hjelp: Installert Win2K, hva nå?

dc

Anbefalte innlegg

jeg har akkurat installert en ny "ren" utgave av windows 2000 på den nye maskinen. men jeg sitter å funderer, mest av interesse, skal jeg nå installere drivere til hovedkort, skjermkort etc. FØR jeg oppdaterer til SP4? win2k cd'en min er kun SP1.

regner med at det er med SP4 jeg får støtte for større harddisker enn 128 gb.

Endret av dc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså. Etter at du har installert Windows (Uannsett hvilken) så skal man installere Drivere først. Så blir det Antivirus/Brannmur, så må Windows oppdateres, Brannmur og Antivirus oppdateres.

Når det er gjort bruker jeg å ta et Image av maskina jeg da.

Så kan du installere programmer og sånn.

Sorry om det var dårlig forklart, men skal ut en tur nå.

Lykke til.

Lenke til kommentar

hjertelig takk. har aldri tenkt over det, men så har jeg heller aldri visst om rekkefølgen spiller noen rolle.

takk for hjelpen!

edit: ser at for å installere nForce4 driverne, så trengs DirectX 9.0 som igjen trenger Service Pack 4.

finnes det noe sted hvor jeg kan laste ned SP4 for å brenne det på CD og legge inn på en maskin som ikke er tilkobla nettet?

Endret av dc
Lenke til kommentar
jepp, men problemet mitt er at maskinen som skal ha SP4 ikke er tilkoblet internett. skal jeg da laste ned "SP4 Network Installation" hvis filnavn er W2KSP4_EN.EXE ?

5524090[/snapback]

I den linken jeg postet kan du velge språk før du trykker "go", så om du bruker engelsk windows er det rett.

Lenke til kommentar

Jeg ville installere drivere til HK.

Dernest på annen maskin laste ned sp4, og brenne den ut på en CD.

Installere sp4 fra CD

Heretter de andre drivere som mangler. Dette sjekker du i ..........enhets..........er det behandling det heter på norsk?

Så vil det være gule utropstegn for det som mangler.

Du kobler ikke nettledningen til, før du har installert antivirusprogram, og skal gjenstarte etter installsjon av denne.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

takk til alle dere som har svart, dere har vært veldig hjelpsomme.

eneste jeg oppdaget var at jeg måtte installere SP4 og DirectX 9 før driverne til hovedkortet (nForce4) kunne installeres.

nå er antivirus og firewall installert, samt en del andre småprogrammer. vil prøve å koble til nettet nå.

wil: "Når det er gjort bruker jeg å ta et Image av maskina jeg da." hva mener du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...