Gå til innhold

Er dette dørgende kjedelig?

Thlian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, si det. Kjedelig er det kanskje, mend det er ikke alle bilder som skal være spennende. I motsetning til de fleste andre på forumet så liker jeg store, tomme flater. Mener at man skal ikke nødvendigvis fylle opp alle bildets flater med detaljer, jfr annen bildekunst. Det blir for ofte at man vurderer bildene som avfotograferinger.

Det øverste synes jeg bryter med konvensjonene, men er derfor dekorativt. De rene, blå flatene er ganske dekorative. Det nederste er mer en avfotografering. Ikke sååå kjedelig for meg, altså (det øverste).

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis kjedelig, men:

likte ikke bildene.

Prøv å tenke på lysforholdene når du tar bildet. Som i dette tilfellet hvor alt blir avbildet i forskjellige nyanser av blå, himmelen er blå, skogen er blå, bakken er blå, og sjøen er blå. I tillegg er det disig. Det beste lyset er vanligvis ikke midt på dagen, men det kan selvfølgelig også være elendige forhold resten av dagen.

Lenke til kommentar
Mjøsa-bildet har bra potensiale men er kjedelig presentert (les:ubehandlet fil). Med det mener jeg flatt, kontrastløst og manglende skarphet.

Jeg gjorde noen små fikser og synest det ble et rett så bra bilde. Hva mener du?

5523387[/snapback]

Hva gjorde du?

Lenke til kommentar

Går også ann å få tilbake de "originale" fargene fra området.....

Edit: men den blå fargen i alt skaper stemningen som var der, å det jeg la ut ser bare "kunstig vanlig" ut...

Så det er kansje et bedre motiv i blått en som det jeg la ut... :)

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Går også ann å få tilbake de "originale" fargene fra området.....

Edit: men den blå fargen i alt skaper stemningen som var der, å det jeg la ut ser bare "kunstig vanlig" ut...

Så det er kansje et bedre motiv i blått en som det jeg la ut...  :)

5524876[/snapback]

Hvordan i all videste verden gjorde du det der??

Men min egne personlige mening er at originalen var bedre ;)

Det var noe med fargene som gjorde "helheten" i bildet, tyvärr er mange uenig med meg....

Lenke til kommentar
Hvordan i all videste verden gjorde du det der??

Men min egne personlige mening er at originalen var bedre ;)

Det var noe med fargene som gjorde "helheten" i bildet, tyvärr er mange uenig med meg....

5525015[/snapback]

Jeg er helt enig med deg, har en haug med bilder fra Troms som ble tatt midt på dagen, men de får forbli blåe, for slik var det den dagen, å stemningen er jo god...

Edit: hvordan.? "The power of PhotoShop"... :D

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar

Det var de duse fargene (eg: den duse fargen) i første (øverste) bilde som fenget meg. Den var så ekstremt utslettende kjølig, nesten som fargen av frostens indre. Synes bildet ble såpass abstakt at det ikke trenger bedømmes som landskapsbilde, men som en stemning. Vi må ikke altid la de fotografiske reglene og idèer om teknisk perfeksjon komme i veien for nytelse av et estetisk uttrykk. Det finnes mange vellskolerte kunstfotografer som leverer utekniske arbeider som slår deg mitt i trynet med sin rå ærlighet i uttrykket.

Lenke til kommentar
Mjøsa-bildet har bra potensiale men er kjedelig presentert (les:ubehandlet fil). Med det mener jeg flatt, kontrastløst og manglende skarphet.

Jeg gjorde noen små fikser og synest det ble et rett så bra bilde. Hva mener du?

5523387[/snapback]

Hva gjorde du?

5524157[/snapback]

-Justerte levels slik at du fikk utnyttet toneomfaget (dvs øket kontraster)

-Økte fargemettningen

-Reduserte til 900px bredde

-Unsharpen mask

Lenke til kommentar

5523387[/snapback]

Hva gjorde du?

5524157[/snapback]

-Justerte levels slik at du fikk utnyttet toneomfaget (dvs øket kontraster)

-Økte fargemettningen

-Reduserte til 900px bredde

-Unsharpen mask

5525218[/snapback]

Har mye å lære skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...