Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle

 

Dagens sikkert noe noobete spørsmål, som jeg ikke kan se og finne noen gode råd på noe sted:

 

Hva skal man se på av specs på våpen, og teller speca på samme måte på alle typer våpen?

 

Forklaring følger, altså f.eks hastighet på swords, har jeg sett det foreslås treg i main hand og kjap i offhand. Gjelder dette for alle andre våpen også? (mace/daggers/fits).

 

Så er det noen som har noen guid eller link til sider som tar op dette, eller er det så enkelt at speca gjelder på samme måte på alle våpna, så man altid går etter dette med treg main/kjap off? Hva teller de andre speca?

 

Ja håper noen fårstår min tanke gang, bare prøver og lære meg hav jeg sakl se etter av våpen/specs til min Rogue.

Lenke til kommentar

Altså. Før weapon speed normalization (lenge siden), ble skaden sinister strike, backstab, gouge, og kanskje et par andre abilities (husker ikke helt nøyaktig, men sinister strike og backstab er de to viktige) gjør bestemt av damage og hastigheten. Husker ikke formelen, men den var rimelig enkel. Hemohorrage er ikke normalized enda, så der spiller hastigheten til våpenet fortsatt en rimelig stor rolle.

 

Nå er det slik at alle swords, maces og fist weapons bruker speed 2.7 for å beregne skade. Daggers bruker speed 1.7. Dermed spiller hastighet ikke noen rolle i det hele tatt (bortsett fra om du speccer hemohorrage). Altså trenger du bare å se etter det våpenet som har mest mulig min/max damage. Grunnen til at mange sier at treige våpen automatisk er bra, er fordi et treigt våpen vanligvis har høyere min/max damage enn et raskt våpen.

 

På offhand lønner det seg med et raskt våpen, pga. at du får proccet poison oftere, og også sword spec om du har det. I tillegg koster shiv mindre energy med en rask offhand.

 

Edit: Om du specer mutilate lønner det seg selvfølgelig med to "treige" (altså mest mulig min/max damage) på både main og off hand.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Takk for et raskt svar :)

 

Ja da ser jo alt mye lettere ut da, og den gamle regla med rask ofhand, slow main hand gjelder egentlig enda.

 

Hvordan har denne hastigheten det i forhold til poisens dealing da?

Vil det bety at alle sverd gir 2,7speed og alle daggers 1,7 betyr det da at daggers har mye støre sjanse og deale mange poisens? Eller teller ikke den hastightene her in? I så fall vil det jo ikke være så lurt og bruke noe annet en daggers som Rogue?

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar

Poisons har vel en viss % for å procce/"skje", uavhengig av våpenets hastighet, så ja, raske daggere med 1.3 speed er mye mer effektive til å deale poison enn swords med 2.8 speed.

 

Og det er bare snakk om special abilities som f.eks. sinister strike og backstab at speedene 2.7 og 1.7 gjelder. På auto attack osv er det den hastigheten på våpenet som gjelder.

 

Edit:

I så fall vil det jo ikke være så lurt og bruke noe annet en daggers som Rogue?

Hvorfor det? :) Poisons er ikke alt, langt ifra.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Hei alle

 

Dagens sikkert noe noobete spørsmål, som jeg ikke kan se og finne noen gode råd på noe sted:

 

Hva skal man se på av specs på våpen, og teller speca på samme måte på alle typer våpen?

 

Forklaring følger, altså f.eks hastighet på swords, har jeg sett det foreslås treg i main hand og kjap i offhand. Gjelder dette for alle andre våpen også? (mace/daggers/fits). 

 

Så er det noen som har noen guid eller link til sider som tar op dette, eller er det så enkelt at speca gjelder på samme måte på alle våpna, så man altid går etter dette med treg main/kjap off? Hva teller de andre speca?

 

Ja håper noen fårstår min tanke gang, bare prøver og lære meg hav jeg sakl se etter av våpen/specs til min Rogue.

8331851[/snapback]

Altså. Før weapon speed normalization (lenge siden), ble skaden sinister strike, backstab, gouge, og kanskje et par andre abilities (husker ikke helt nøyaktig, men sinister strike og backstab er de to viktige) gjør bestemt av damage og hastigheten. Husker ikke formelen, men den var rimelig enkel. Hemohorrage er ikke normalized enda, så der spiller hastigheten til våpenet fortsatt en rimelig stor rolle.

 

Nå er det slik at alle swords, maces og fist weapons bruker speed 2.7 for å beregne skade. Daggers bruker speed 1.7. Dermed spiller hastighet ikke noen rolle i det hele tatt (bortsett fra om du speccer hemohorrage). Altså trenger du bare å se etter det våpenet som har mest mulig min/max damage. Grunnen til at mange sier at treige våpen automatisk er bra, er fordi et treigt våpen vanligvis har høyere min/max damage enn et raskt våpen.

 

På offhand lønner det seg med et raskt våpen, pga. at du får proccet poison oftere, og også sword spec om du har det. I tillegg koster shiv mindre energy med en rask offhand.

8331884[/snapback]

 

Før brukte instant attacks (MS,SS,BS,etc) samme formel som auto attacks.

dvs skade = attack power / 14 * weapon speed.

Det gjorde at f.eks barman shanker (2.0) fikk mye mer ekstra skade fra AP enn f.eks DFB(1.7).

Etter patch...1.8? normaliserte de hvor mye ekstra skade du får fra AP ved å bytte ut den faktiske speed variabelen med en konstant (1.7 for daggers,2.4 for alle andre 1h våpen,3.3 for 2h) på nesten alle instants (alle utenom hemo,riposte og ghostly strike mener jeg).

 

Men damage range er fremdeles viktig.

Hvis du har 2 sverd med samme dps,men ett er 2.0 og det andre er 2.7,så vil du gjøre mer skade per energy med det som er 2.8,og du vil få flere procs fra PPM enchants.

 

Offhand ville jeg gått for 1.4 eller 1.3 hvis du kan,spesielt hvis du speccer combat potency...det gir masse ekstra energy.

Lenke til kommentar

Jeg tenket da, som du selv sa at et 1,3 dagger vil deale poisens mye raskere en en 2.8 sword. Man vil jo utnytte sine poisens max også.

 

Når vi snakker om poisens, hvilke poisens bruker folk mest? Har

alle med seg et utvalg og bruker forskjelige etter forskjelige motstandere? Eller kjører man noen få faste?

Lenke til kommentar
Jeg tenket da, som du selv sa at et 1,3 dagger vil deale poisens mye raskere en en 2.8 sword. Man vil jo utnytte sine poisens max også.

 

Når vi snakker om poisens, hvilke poisens bruker folk mest? Har

alle med seg et utvalg og bruker forskjelige etter forskjelige motstandere? Eller kjører man noen få faste?

8332032[/snapback]

 

I pvp bruker jeg som oftest wounding på MH og crippling på OH.

Grei kombo,kan shivve for å få en garantert crip proc,og wounding eier mot alle som har passive heals (imp lotp,second wind,earthshield,etc).

Ellers funker mind numbing på MH bra også,gjør det lettere å stoppe casters,men den gjør ingen direkte skade og hjelper lite mot passive heals og instant cast heals (NS,holy shock).

Lenke til kommentar
I PvE bruker jeg nesten bare instant poison. Som regel er det andre i gruppen som står for debuffing av mobs. Og stunlock er bedre enn poison som slower casting speed o.l.

8332087[/snapback]

 

I pve kjører jeg som oftest deadly MH og instant OH...bytter hvis det er en boss som ikke er immun mot mind numbing og vi ikke har en lock for tongues,men det skjer ikke så ofte.

Og crippling kan være fint for å hindre adds enkelte steder.

 

Og i pve stunner jeg ikke særlig mye med mindre det er snakk om store pulls...tanken blir grinete hvis han ikke får rage :)

Lenke til kommentar
fist specc gir jo 5% extra crit om du har fist i mainhand. Men trenger du fist i offhand og?ser de fleste bruker en dagger eller noe sånt i offhand!Vil daggeren og få crit fra fist specc ?

8339975[/snapback]

 

Du får ikke 5% ekstra crit på offhand swings med en dagger i offhand.

Men tingen er at det er ingen virkelig raske oh fists.

Glad OH fisten er 1.8,og hvis du har combat potency,vil du gjøre mer skade med en glad shiv (1.4) i OH på grunn av ekstra combat potency procs.

Lenke til kommentar
Du får ikke 5% ekstra crit på offhand swings med en dagger i offhand.

Men tingen er at det er ingen virkelig raske oh fists.

Glad OH fisten er 1.8,og hvis du har combat potency,vil du gjøre mer skade med en glad shiv (1.4) i OH på grunn av ekstra combat potency procs.

8340194[/snapback]

 

http://www.wowhead.com/?item=29372

http://www.wowhead.com/?item=28315

Lenke til kommentar
Du får ikke 5% ekstra crit på offhand swings med en dagger i offhand.

Men tingen er at det er ingen virkelig raske oh fists.

Glad OH fisten er 1.8,og hvis du har combat potency,vil du gjøre mer skade med en glad shiv (1.4) i OH på grunn av ekstra combat potency procs.

8340194[/snapback]

 

http://www.wowhead.com/?item=29372

http://www.wowhead.com/?item=28315

8340251[/snapback]

 

Den ekstra skaden fra glad shiv og 0.2 raskere > 5% OH crits fra warblades.

Det er kanskje bedre OH fists i SSC,men så langt har jeg ikke hørt at noen har funnet dem.

Og med OK hit rating (200+ minimum) så er litt mer fart på OH en stor forskjell.

Lenke til kommentar
Nå er det slik at alle swords, maces og fist weapons bruker speed 2.7 for å beregne skade. Daggers bruker speed 1.7.

8331884[/snapback]

 

Skal vel være 2,4 sekunder det der =)

 

Edit: Så litt sent at Talwin hadde nevnt 2,4 s.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar

Nå som jeg har fått locken til 70, vil jeg levle en rogue til 70 også, pga. savnet etter den jeg sletta :p

 

Så jeg bare lurte på: Er Riposte noe bra å ha? For jeg synes det virker som 5% mer parry er litt bortkasta talent points når du kan sette de 5 i Precision..

 

Setter også pris på en evt. link :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...