Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Hei, har en rogue som nærmer seg lvl 60. Har spillt hemo helt siden level 30, og det funker rimelig greit i både pve og pvp. Men tenker på å respecce til seal fate med daggers sånn midt på 60-tallet.

Det jeg lurer på er hva slags komboer dere bruker til pvp og pve med daggers?I hemo er det ganske greit, da åpner jeg som regel med garrote eller cheap shot, og hamrer løs med hemo til jeg har nok combopoints.

Men hva med daggers?Si at du starter ambush eller backstab, hva gjør du så får å få kombo points da?Skifter du til sverd og spammer sinister strike?Eller får du ok sinister strike dmg fra daggers?

ttfn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsetter selvfølgelig med Backstab, er jo tross alt der hoved dmg til en dagger rogue ligger (seal fate/vigor spec), og nei, du får meget dårlig dmg fra SS med Daggers i forhold til vist du hadde noe med 2.6+ speed.

Siden Backstab har 30% + din egen crit chanse til å critte så gjør jo du det mye mye oftere en med Sinister Strike/Hemo med Combat eller Hemo build (vist du ser vekk irfa at Backstab koster 20/25 mer energy).

Det som er tingen med seal Fate er jo nettopp det at du får 2 combo points når du critter, istenenfor bare 1, så jeg vil si du er oppe på 5 combo points rimelig fort.

PvE bruker jeg Ambush/Garrote og deretter Backstab til 5 CP og Evis./SnD/Rupture.

PvP bruker jeg mest Cheap Shot som starter, men det kommer veldig mye ann på situasjonen. Mot en Mage f.eks. blir det Ambush/Garrote, men mot andre klasser generelt bruker jeg standard stunlock i begyndelsen, og ser hvor langt jeg kommer meg med det.

Cheap Shot - Bakstab - Kidney Shot - Backstab osv.

Cheap Shot - Sinister Strike - Gouge, vent på energy regen - Kidney Shot - Backstab osv.

Kan også fortsette med Blind - Restealth - Sap, vente litt - Cheap Shot..

So whatever floats your boat, er mange måter å gjør ting på, er kun snakk om å vere kreativ/tenke smart. :)

Lenke til kommentar
Men med dette tar det jo mye lengere tid å drepe en mob enn hvis du hadde brukt sword?

8030306[/snapback]

Jo det har du helt rett i. :)

Jeg selv skiftet til Hemo spec på lvl 62 siden jeg da allerede var lei av å springe bak targets hele tiden, + vist f.eks Kidney Shot blir dodged/parried er det kipt å bli stående å spamme Sinister Strike med daggers.

Uansett, bruk Hemo ell. Combat Sword/Fist/Mace spec til levling fra 60-70, går mye fortere en med en hvilken som helst Dagger spec.

Til slutt et spørsmål; Hva vil dere si er bedre til Farming/5-man Instance runs på level 70, Hemo ell. Combat Sword build?

Endret av Dewd
Lenke til kommentar
Jeg står ved combat build uten weapon spesialiserig før du får epic i lvl 70, det gir deg frihet til å vielde hvilket som helst 1 handed våpen uten å tenke på værken speed eller type. Snister og evi er jo "standarized weapons" nå så :(

Bountyhunter

61 NE rogue på Executes

44 BE Rogue på blanazzar

8033430[/snapback]

Huh.

Du speccer vel ikke full combat uten å ha fist/sword/mace spec? Du tjener jo masse på det. Bedre å respecce litt oftere, enn å skippe wep. specialization.

Forresten, eviscerate har aldri blitt påvirket av våpenets hastighet uansett. Før gjorde evisc fixed damage, uansett hva slags gear. Nå scaler evisc med attack power, men det spiller uansett ikke noen rolle hva slags våpen du har i mainhand (bortsett fra stats på det våpenet da, selvfølgelig).

Lenke til kommentar

Jeg velger å ikke ha noen WS før lvl 70 grunnet at jeg ikke gidder å waste 50g på respecce fordi jeg fikk et imbah sverd men hadde maces fra før...

Det som ville ha vært muligheten er å ikke bytte til det nye "imbah" sverdet med mindre det var utrolig mye dps bedre og da ha Mace Spes. til lvl 70 og heller respecce da. Er det Joanna gjør i guiden sin :p

men hun er huntard da :p men rekorden på 4dager og 20 timer (til 60) er gjort med en lvl29 bow fra 29-57 :p

liker ikke blizzards fillosofi om det her med normalized weapons, det betyr at rogues kommer til å løpe rundt med akkruat samme gearet og våpnene ca. 3mnd etter de fleste er dinga 70. Mye fetere med mange speccs som passer forskjellige våpen og at det går an å ha 2 rogues som er litt froskjellige ikke bare "2" spamming :p

Lenke til kommentar
Jeg velger å ikke ha noen WS før lvl 70 grunnet at jeg ikke gidder å waste 50g på respecce fordi jeg fikk et imbah sverd men hadde maces fra før...

Det som ville ha vært muligheten er å ikke bytte til det nye "imbah" sverdet med mindre det var utrolig mye dps bedre og da ha Mace Spes. til lvl 70 og heller respecce da. Er det Joanna gjør i guiden sin :p

8034485[/snapback]

Det som også går ann er å specce f.eks. swords når du speccer combat. Og om du får f.eks. en mace som er en god del bedre enn main hand sverdet ditt, skifter du våpen, men respeccer ikke. Det blir da samme effekt som å ikke ha noe wep. specialization i det hele tatt. Hvor ellers plaserer du de 5 poengene innen combattreet?

men hun er huntard da :p men rekorden på 4dager og 20 timer (til 60) er gjort med en lvl29 bow fra 29-57 :p

8034485[/snapback]

Det er fordi hun speccer beast mastery. Gear spiller ikke så veldig stor rolle da. For rogues er gear mye viktigere enn BM hunters.

liker ikke blizzards fillosofi om det her med normalized weapons, det betyr at rogues kommer til å løpe rundt med akkruat samme gearet og våpnene ca. 3mnd etter de fleste er dinga 70.

8034485[/snapback]

Skjønner ikke hva du mener her. Poenget med weapon normalization var jo å unngå at blue items med lav hastighet skulle være like gode/bedre enn epic weapons som var litt raskere.

Hvorfor kommer akkurat rogues til å løpe rundt med det samme gearet og våpnene så lenge i forhold til andre klasser?

Lenke til kommentar

Ja, ok så kan det være at rogues hadde sett like ut alle sammen alikevel :p

Men dette er noe av det jeg synes blizzard skal jobbe med fremover. :p

Pug, du sier at hvis man får en mace så blir det det samme som å ikke ha 5 poeng i sword weapon spe. men jeg bruker de heller i assasination treet til 70. Skjønner at det kunne virke som om jeg mente å putte alle poengene i combat men har noen i assa og ;)

Min nåværende build på lvl 61en. http://www.wowhead.com/?talent=fhg0oZGcEd0Vz0MGot

-Bountyhunter

Lenke til kommentar
Men dette er noe av det jeg synes blizzard skal jobbe med fremover.

8035633[/snapback]

"dette"?

Bountyhunter(BF:V),27/02-2007 : 09:49]Pug, du sier at hvis man får en mace så blir det det samme som å ikke ha 5 poeng i sword weapon spe. men jeg bruker de heller i assasination treet til 70.  Skjønner at det kunne virke som om jeg mente å putte alle poengene i combat men har noen i assa og ;)

Min nåværende build på lvl 61en. http://www.wowhead.com/?talent=fhg0oZGcEd0Vz0MGot

-Bountyhunter

8035633[/snapback]

Joda, skjønner jo selvfølgelig at du har en del points i assasination. Å specce utelukkende combat, uten å ta noe fra assasination er jo meningsløst.

Poenget mitt var at det finnes vel talents innen combat du kunne droppet til fordel for sword eller fist specialization. Jeg ser du har 3/3 imp. SnD 2/2 Endurance, 2/2 Vitality og 2/2 Weapon Expertise. Du kunne med fordel ha droppet f.eks. Vitality (la oss si du har 5000hp og 400agi. Du tjener da bare 200hp og 8agi på dette talentet), Endurance (er ikke så farlig med 1.5min mindre cooldown når man levler opp) og et point i imp. SnD (ikke store forskjellen på 3/3 og 2/3), og satt 5 points i sword/fist spec. Du taper ikke noe nevneverdig på det, og det er vel ofte swords/fist weapons man finner når man levler opp i Outlands (var i hvert fall slik for meg, f.eks. fist våpnene fra Netherstorm).

Imo. er dette en mye bedre build... Mister ikke noe nevneverdig, men tjener veldig på weapon specialization :)

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan anslå så 1% dmg = 100% sjanse til å gjøre 1% mer dmg,

mens 1% crit = 1% sjanse til å gjøre 100% mer dmg, så da blir det vel så og se det samme bare "omvendt", men du har jo talents som gir mer crit dmg og da blir vel crit litt bedre...

Lenke til kommentar
Ingen som har en liten talent build, step by step? Er litt n00b når kommer til rogue, og skulle gjerne hatt litt hjelp..

8036592[/snapback]

Ja, om du vil ha den beste solo/grinde speccen er det combat.

Spec (i sånn ca. denne rekkefølgen):

2/2 imp. Sinister Strike,

5/5 Malice (i assasination),

3/3 Imp. Gouge,

5/5 Presicion,

5/5 Deflection,

Riposte,

5/5 Dual Wield Specialization,

også spec litt mer i assasination igjen;

3/3 Ruthlessness,

2/2 Relentless Strikes,

1/1 Remorseless,

også tilbake til Combat igjen;

5/5 sword/fist/mace specialization,

3/33 Aggression og

Adrenaline Rush...

Det må vel sies at dette er en rimelig kjedelig spec da. Spam sinister strike, bruk Slince n Dice, spam sinister strike mer, bruk evisc/evt en ny runde SnD om det trengs. Men det er effektivt.

Lenke til kommentar

Det må vel sies at dette er en rimelig kjedelig spec da. Spam sinister strike, bruk Slince n Dice, spam sinister strike mer, bruk evisc/evt en ny runde SnD om det trengs. Men det er effektivt.

8038987[/snapback]

kan du linke en "morsom" build? kjører spam sinister strike nå, men man kan jo alltid respecce :)

Lenke til kommentar

8038987[/snapback]

kan du linke en "morsom" build? kjører spam sinister strike nå, men man kan jo alltid respecce :)

8040865[/snapback]

Tja, jeg er rimelig lei av mainen min atm, og jeg har nesten alltid vært combat selv, så alt annet enn combat er morsommere imo :) Shadowstep er pewpew synes jeg, spesielt med daggers (når man sammenligner med evig sinister spam som combat spec).

Edit: Her finner du en masse roguebuilds.

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...