Gå til innhold

Den lille rogue-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel bedre å regne hvor mye DPS det blir per point.

*snip*

Blir vel ikke helt riktig og si basta at det er så og så mange dps per talent point da dette vil variere avhengig av gear, men utregningene gir ihvertfall en brukbar oversikt over hvor mye de forskjellige talents gir i forhold til hverandre :)

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Jeg har combat sword build atm og fikk Spiteblade i dag.

Hvilket av disse to vil være best for offhand:

Vindicator's Brand

Emerald Ripper

Sverdet ville være det naturlige valget pga sword spec, men det er så tregt. Daggeren er bedre for combat potency procs og har bedre stats/dps.

8011174[/snapback]

Jeg vil vel si meg enig med Lycantrophe at daggeren er bedre pga. combat potency og stats, men et raskt sverd vil vel være bedre, så du både vinner på sword spec og potency.. For når off hand proccer sword proc er det vel main handen som slår det ekstra slaget.

Men jeg vet ikke hvor mye du kan gå ned på dps og stats på off-hand våpenet for mer sword spec proccs, den har jo så lav procc så vet ikke om det er vits å ofre dps og stats i det hele tatt for å få mer sword proccs.

Men det ser jo ut som du har god tilgang på bra våpen, så prøv skaff deg et rask sverd med bra stats og dps :p

Lenke til kommentar

*snip*

Blir vel ikke helt riktig og si basta at det er så og så mange dps per talent point da dette vil variere avhengig av gear, men utregningene gir ihvertfall en brukbar oversikt over hvor mye de forskjellige talents gir i forhold til hverandre :)

8011935[/snapback]

Er jo faktisk bare å si basta sånn er det - bare ta ditt eget gear og regn ut, så finner du jo ut hva som gir best dps per skillpoint.

Lenke til kommentar
Fin sammenligning DeeTee, men synes det blir litt random å ta med adrenaline rush der. I en 6-7 min bossfight kan du jo bruke den 2 ganger for eksempel, og mens casterne har downtime så tikker CDen nedover.

8014831[/snapback]

Skjønner ikke helt at det har noe med saken å gjøre.. Det er bare en utregnelse hvor mye DPS det er per skillpoint. Medregnet cooldown.

Lenke til kommentar

Vel, alle de andre skillsa bruker du aktivt i løpet av 30 sek (maks) sykluser. Samt, om du bruker AR 2 ganger på 6 minutter øker DPS per talentpoint betraktelig. Det er ikke altfor mange fights i spillet hvor denne økningen ikke blir merkbar. Varer fighten 10-11 min? ok, 3 ganger på 11 min, 4 på 16 osv, noe som viser at det er en praktisk CD på 3-4 min (uten å ha tatt hensyn til særlig pauser).

Uansett, de som har mulighet til å ta adrenaline rush i et build tar selvfølgelig det, noe utregningene dine viser selv uten poenget mitt.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Damage per skillpoint har jo ikkeno med hvor mange ganger du kan bruke den igjennom en gitt fight. Det er medregna cooldownen - hvor mye damage den gjør igjennom den perioden. Om du får brukt den fler enn en gang i løpet av en fight, er det jo bare bra - da betyr det jo bare at talentet er bedre enn om du bare rekker bruke den 1 gang?

Lenke til kommentar

Siden du går daggers, så kunne jo opportunity være en tanke :whistle:

Men vil vel påstå at sverd/mace/fist combat er MYE bedre for lvling på de lvlene der, du kan jo gå i badlands og slakte ogres helt i sør der, de dør som fluer.

Jeg prøvde daggers med widowmaker (fordi jeg ikke visste bedre da)rundt 43-47 og så combat swords når jeg fikk thrash blade, en ny verden åpnet seg..

I outlands syntes jeg mutilate var bedre enn combat pga mobs slår så hardt at stunlock er greit for å slippe å bandage etter hver mob (liten overdrivelse) og med mutilate drepte jeg omtrent like fort som med combat selv om jeg stunna mobs.

Lenke til kommentar
Ojsann, jeg mente en riposte macro :blush:

EDIT: Ingen macroer som funker uansett, så bare glem det.

8014755[/snapback]

/start attack

/castrandom Sinister Strike, Riposte

Den caster Riposte når den er klar, og ellers Sinister Strike, hvis det var det du ville ha.

Edit:

I outlands syntes jeg mutilate var bedre enn combat pga mobs slår så hardt at stunlock er greit for å slippe å bandage etter hver mob (liten overdrivelse) og med mutilate drepte jeg omtrent like fort som med combat selv om jeg stunna mobs.

Enig. Går Mutilate spec det siste levelet mot 70, og det funker virkelig bra, imo.

Endret av different
Lenke til kommentar

*snip*

8011935[/snapback]

Er jo faktisk bare å si basta sånn er det - bare ta ditt eget gear og regn ut, så finner du jo ut hva som gir best dps per skillpoint.

8014453[/snapback]

Vel, var egentlig det jeg mente, med variabler så stemmer ikke "basta" ;) Men man har ihverfall en fin mal for grunnlagsdata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...