Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

De fleste mobs i "endgame" er vel immune mot poison?

7997078[/snapback]

De langt fleste mobs og bosser i 5 man end-game er ikke immune. Vet ikke hvordan det er i raid instancer. Ligger helt i toppsjiktet i alle gruppene jeg er med i, dette er med 41/0/20 mutilate build. Har nettop respeccet til 41/20/0 off-hand spec, da dette skal gi fin boost til mutilate, dette er da en pve build. Vil antakelig stige enda litt til med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og...nja....40% mer for crit på leathalty?

8006487[/snapback]

 

Nei.

 

30 % mer til "critical strike damage bonus", som ikke utgjør mer enn 15 % damage extra ved en critical hit på Backstab, Sinister Strike, Mutilate osv.

 

Sammenlign dette med hunters "Mortal Shots" så ser du at de gjør 30 % extra "critical strike damage bonus" til *alle* attacks, men er riktignok en tier lenger ned i deres talent-tre.

Lenke til kommentar

15% damage på crits er ikke så ille det heller, med builds med høy critrate. Om man først går dypt ned i assassination-treet så er det ikke så mye som kan erstatte de poengene i mine øyne. I tillegg er det *gøy* å se store tall på skjermen, etter min smak. La oss se for oss greit gear, 1,5k backstabs uten lethality. Da gjør man 225 ekstra skade, noe som gir 37,5 dps dersom du dolker noen i ryggen hvert 6. sekund. Legg til økt frekvens fra combat potency, og du kommer fort opp i 40+ dps bonus (glem disse tallene, dette er med 100% critchance :p)

 

I combat dagger builds er den også fin pga. den høye critraten (4 poeng, da relentless strikes er gull verdt) , men du blir tvunget til å velge dersom imp samp virker fristende. Den skillen blir mest sannsynlig ikke særlig brukt i 25 man instances, men nå som de fleste kjører 5-/10 man er det trist og måtte ofre.

 

PS: Litt slitsomt at de samme spørsmålene (og svarene) går igjen på annenhver side, men sånn går det når tråder blir så lange.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Sant, skal sjekke om jeg finner den igjen.

 

Hi

 

The other thing im unsure about it lethality, ive always taken this, but not sure its 'that ' good?. I have 25% crit, lethality is 30% crit damage bonus, so for 5 points its 25% of 15% = 3.75% damage bonus?. On the surface it looks a fairly poor talent, or am i misunderstanding something?. The only 'must have' seems to be relentless strikes.

 

Cheers

 

Rav

 

 

edit appreciate lethality more important on dagger builds, considering swords/mace builds atm since i dont have a mh dagger

 

Kilde.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Nei, dette er feil regning. Han tok ikke med hvor mye white crits gjør av den totale dpsen. Da lethality bare er på de nevnte skills, vil den totale økningen bli lavere. Sjekk denne utregningen for backstab-build:

 

Nå tar jeg tall ut fra løse lufta, men kjapt regnestykke: La oss si at 50% av dpsen kommer fra white dps, 30% fra backstab, 20% misc. 60% critrate. 15% mer damage på crits.

 

0,3*0,6*0,15 = Total økning på 2,7%

 

 

EDIT: flytta regnestykket fra forrige post til hit, retta på rettinga mi fra linken.

 

Som sagt ødelegger glancing blows enda mer for skillen, dersom du liker PvE. Jeg husker ikke hvor stor del av den totale DPSen backstab var, så om noen har noen tall er det bare å oppdatere meg.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Murder er bedre ja, men ikke like "morsom", om du skjønner hva jeg mener. Combat dagger bruker vel ikke eviscerate så ofte at det gjør noe? Imp slice'n'dice for combat potency procs, poison procs, WF-procs, økt white dps. I PvP er fortsatt burst damage viktig, så om du PvPer litt på fritida er lethality mer kos.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at Murder er bedre, da det kun funker på 4 / 7 typer mobs. (Ikke demons, elementals & undead). Lethality er slettes ikke noe spesielt bra til å være 5 points i tier 3, om ikke for noe annet enn daggers egentlig - men er greie "filler points".

Med tanke på at man strever litt mer med å anskaffe crit-gear i Burning Crusade, så vil jeg si at Lethality taper enda mer.

 

Uansett, ser ikke noe særlig til at folk liker Remorseless Attacks - liker det godt selv både for farming og 5-man instances, jo lengre tid det tar å drepe trash/jo færre trash mobs i instances jo mindre effektivt effektivt blir det riktignok.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si at Murder er bedre, da det kun funker på 4 / 7 typer mobs. (Ikke demons, elementals & undead). Lethality er slettes ikke noe spesielt bra til å være 5 points i tier 3, om ikke for noe annet enn daggers egentlig - men er greie "filler points".

Med tanke på at man strever litt mer med å anskaffe crit-gear i Burning Crusade, så vil jeg si at Lethality taper enda mer.

 

Uansett, ser ikke noe særlig til at folk liker Remorseless Attacks - liker det godt selv både for farming og 5-man instances, jo lengre tid det tar å drepe trash/jo færre trash mobs i instances jo mindre effektivt effektivt blir det riktignok.

8008717[/snapback]

 

Problemet er at du ikke alltid vil få inn killing blow.

Jeg hadde remorseless da jeg var speccet mutilate på lvl 60,og den proccet kanskje 10 ganger over en AQ20 clear.

Da foretrekker jeg murder,imp EA (fint å ha når du spiller med druid tanks), eller ruthlessness.

 

Når det kommer til lethality,så digger jeg lethality.

Til backstab builds,og til pvp mutilate.

Til alt annet,med mindre jeg kommer meg opp i 45% crit raid buffet,er det ikke verd 5 poeng.

Lenke til kommentar
Nei, dette er feil regning. Han tok ikke med hvor mye white crits gjør av den totale dpsen. Da lethality bare er på de nevnte skills, vil den totale økningen bli lavere. Sjekk denne utregningen for backstab-build:

 

Nå tar jeg tall ut fra løse lufta, men kjapt regnestykke: La oss si at 50% av dpsen kommer fra white dps, 30% fra backstab, 20% misc. 60% critrate. 15% mer damage på crits.

 

0,3*0,6*0,15 = Total økning på 2,7%

 

 

EDIT: flytta regnestykket fra forrige post til hit, retta på rettinga mi fra linken.

 

Som sagt ødelegger glancing blows enda mer for skillen, dersom du liker PvE. Jeg husker ikke hvor stor del av den totale DPSen backstab var, så om noen har noen tall er det bare å oppdatere meg.

8008087[/snapback]

Er vel bedre å regne hvor mye DPS det blir per point.

 

Lethality:

 

Jeg har ca 30% crit med daggers, og backstaben min vil i en kamp jeg gjør 800dps gjøre ca 400dps av disse. (I følge damagemeters er BS ca 45-50% av DPSen min) Først må vi trekke ut de 30% jeg critter på

 

x = 400/1,45 = 257,9 = DPS uten BS crit

257,9 * 0,3 * 1,5 = 116 = DPS med BS crit

Lethality bonus = 116 * 0,3 = 34,8dps

 

Lethality gir 6,96dps per talentpoint

 

Murder:

 

I en tilsvarende 800dps fight, vil murder gjøre 2% mer skade på humanoids ( men kun humanoids )

 

800 * 0.02 = 16

 

Dermed blir det 8dps per talentpoint.

 

Ruthlessness :

 

Alle vet at S'n'D er imba, og holder denne oppe hvert 30s.

Combopoints man tjener fra dette er 0.6/30 = 0.02CP/s.

S'n'D er ca 15% av damage fra DPS, så mine 800dps blir da

 

800*0.15=120dps

 

120dps/5 = 24DPS per combopoint * 30sec = 720 damage per combopoint.

 

0.02 CP/s * 720 D/CP = 14,4dps

 

Dette talentet gir da 4,8dps per combopoint.

 

Relentless Strikes :

 

Fortsatt, holder jeg S'n'D oppe hvert 30. sekund, så det blir da kalkulert over i 25 energy per 30 sec ekstra. 25/60*1400(BS avg) = 583 damage / 30 sekunder = 19.44 dps per talentpoint

 

Adreline Rush:

 

Jeg gjør gjennomsnittlig 1400 dmg med backstab, så kalkulasjonen for DPS gain ved AR skillen er 150(energy) /60*1400 = 3500 over 300 sekunder = 11.66dps per talentpoint

 

Din egen kalkulasjon 150(energy)/60*gjennomsnittsBS = xxxx / 300 = dps per talentpoint.

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...